Naprawy powypadkowe bemowo zatrudnia najlepszych blacharzy bemowo i lakierników bemowo

MLP SERWIS© 2021

MLP SERWIS

UL. POZNAŃSKA 4

05-850 MORY

TEL. 534 045 623

 

ZOBACZ

Można płacić kartą VISA w MLP Serwis Warszawa Mory Bezgotówkowa likwidacja szkód warszawa
W MLP Serwis zapłacisz kartą Master Card np. za pomoc drogowa 24h Warszawa
Płatności elektroniczne możesz zrealizować przez PayPal. pomoc drogowa Warszawa

JUŻ DZIŚ UMÓW SIĘ NA WIZYTĘ W SERWISIE

Logo firmy MLP Serwis Warszawa Mory
Gwarancja na usługi lakiernicze?

W dzisiejszym krótkim artykule poruszymy temat gwarancji na usługi lakiernicze. Sprawa nie jest taka prosta jak się na pierwszy rzut wydaje ponieważ każda sytuacja jest inna. Czy w ogóle można mówić o gwarancji na usługi lakiernicze? Jeśli tak to ile gwarancji daje zakład naprawczy? Od czego uzależniona jest ten okres?

Gwarancja to pewnego rodzaju odpowiedzialność serwisu za wykonaną usługę. Gwarancja to również poczucie bezpieczeństwa, w momencie w którym dojdzie do "usterki" zwanej potocznie wadą lakierniczą. Istnieją przynajmniej 3 przypadki prac, które należy przytoczyć w kontekście gwarancji i są ściśle powiązane z użytymi materiałami. Inne są również ciekawe, jednak TRZY które za chwile wymienimy są najbardziej popularne.

- NOWE CZĘŚCI ORYGINALNE -

Kiedy naprawiamy auta z OC sprawcy lub Autocasco zawsze zamawiamy nowe i oryginalne części - oczywiście jeśli kosztorys naprawy i uzgodnienia z ubezpieczycielem na to pozwalają. W takiej sytuacji mamy pewność, że na poszyciu drzwi nie ma ognisk korozji, a element z tworzywa nie jest pęknięty. Mamy również pewność, że producent daje gwarancję na swoje produkty przez 12 miesięcy. Biorąc pod uwagę okoliczności, na lakierowanie nowego elementu zakład daje również 12 miesięcy. Nasza gwarancja bezpośrednio koreluje z gwarancją producenta części. Z praktyki wiemy jednak, że nowy oryginalny element polakierowany przez nasz zakład wytrzyma dużo więcej. Dzieje się tak z uwagi na fakt, że element metalowy oryginalny jest wykonany z nieco innego stopu stali, a po drugie: zabezpieczony jest w pewnym stopniu technologią producenta. Jednak korozja to nie jedyny problem powłok lakierniczych. Inną przyczyną usterek nawet na nowych elementach bywają też warunki atmosferyczne lub niewłaściwa pielęgnacja, czyli po prostu mycie. Zatem niezależnie od rodzaju materiału w nowym oryginalnym elemencie, gwarancja wynosi nie więcej niż 12 miesięcy. 

- NOWE CZĘŚCI NIEORYGINALNE -

Musisz mieć świadomość, że na rynku istnieje kilkaset lub nawet kilka tysięcy firm, które specjalizują się w produkcji tzw. "zamienników", które poza niższą ceną charakteryzują się przede wszystkim niższą jakością. Używane stopy stali czy tworzyw są gorszej jakości w stosunku do "oryginału", co za tym idzie są bardziej podatne na uszkodzenia czy pojawianie się ognisk korozji. W prawdzie producenci zamienników również dają 12 miesięcy gwarancji na swoje części, jednak z praktyki zawodowej wiemy, że bardzo często części nieoryginalne potrafią przyjechać do zakładu z małymi zalążkami korozji lub deformacją. Oznacza to tylko i wyłącznie, że ich odporność antykorozyjna lub odporność mechaniczna jest na bardzo niskim poziomie. W tym przypadku żaden zakład naprawczy nie jest w stanie dać zbyt długiej gwarancji, ponieważ decydujący czynnik czyli podłoże jest marnej jakości. W przypadku naprawy z użyciem nowego zamiennika nasz zakład daje 6 miesięcy gwarancji.

-CZĘŚCI UŻYWANE LUB NAPRAWIANE - 

Trzecia i ostatnia najbardziej prawdopodobna sytuacja na warsztacie, to naprawa przeprowadzona na częściach używanych lub starych naprawianych. Części używane z reguły są naznaczone zębem czasu, często porysowane lub posiadają uszkodzenia blacharskie/mechaniczne. W takim przypadku w większości zakładów nie ma mowy o jakiejkolwiek gwarancji. Nasz zakład podchodzi do tej sytuacji troszkę inaczej. Wykorzystując wszystkie dostępne metody zabezpieczenia przed korozją, w tym podkłady reaktywne i epoksydowe, staramy się maksymalnie odizolować "gołą blachę" od warunków zewnętrznych. Takie podejście do sprawy pozwala dać na taką naprawę do 3 miesięcy gwarancji, choć nie jest to regułą.

 

Musisz pamiętać, że serwisy blacharsko-lakiernicze to nie są magiczne miejsca. Tutaj nie dzieją się cuda. Ludzie pracujący na stanowisku lakiernik czy blacharz naprawdę robią wszystko, by samochód już nigdy nie wrócił do zakładu. Jednak jak sam możesz się domyślić, jakość każdej naprawy uzależniona jest od dwóch podstawowych czynników: cena i czas. To od ceny bezpośrednio zależy jakość użytych materiałów i sprzętu. Natomiast czas pozwala na bardziej dokładne pochylenie się nad tematem. Jeśli klient oczekuje szybkiej lub taniej naprawy, to nie może liczyć na prawdziwą gwarancję. 

Jak się okazuje temat gwarancji wcale nie jest taki prosty jak się każdemu wydaje i zależy od masy detali. To od Ciebie tak naprawdę zależy jaką gwarancję dostaniesz. 

 

MLP Serwis - naprawy powypadkowe Bemowo

 

 

 

Renault Megane lakierowanie drzwi przez MLP Serwis naprawy powypadkowe bemowo
14 sierpnia 2021

BLOG