NAPRAWY BLACHARSKIE - BLACHARZ BEMOWO

Blacharz Bemowo - o co tak naprawdę chodzi?

Ciągły rozwój techniki samochodowej sprawia, że bez solidnej wiedzy i dobrego sprzętu ciężko by było naprawić jakikolwiek samochód. Nasz zakład oferuje praktycznie wszystkie metody wykorzystywane we współczesnym blacharskie. Mało kto wie, że same narzędzia i sposób naprawy nie zmieniły się drastycznie na przestrzeni ostatnich 50 lat. Jednak materiały i sposób zastosowanie tych materiałów to już "wyższa szkoła jazdy". Aktualne trendy motoryzacyjne dążą do zmniejszania wagi samochodu i wykorzystania czasami kilku materiałów do produkcji danego komponentu. To zdecydowanie utrudnia naprawę, szczególnie wtedy kiedy chodzi o bezpieczeństwo użytkownika.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy na nasz BLOG!

Auto, które są uszkodzone z tyłu to jedna wielka niewiadoma. Do wymiany przez blacharz bemowo może być tylko belka zderzaka, jednak poniższy przykład pokazuje, że całą siłę uderzenia wzięła na siebie wanna razem z pasem tylnym. W takim przypadku całą wnękę koła należy rozwiercić i w miejsce starej uszkodzonej, wstawić nową sprawną. Jeśli naprawa wykonana jest zgodnie z technologią producenta, łącznie z zabezpieczeniem antykorozyjnym, można spokojnie liczyć na bezproblemowe użytkowanie auta przez lata.

WYMIANA WANNY I PASA TYLNEGO

Do tej pory pokazywaliśmy prace, które dla zwykłego Kowalskiego są teoretycznie wyobrażalne. W przypadku słupka szyby czołowej już nie będzie tak prosto. Mimo tego, że wciąż rozmawiamy o poszyciu, mamy do czynienia z dość istotnym elementem konstrukcji auta. Słupek A to konsolidacja szyby czołowej, maski i drzwi przednich. Operacja wymiany takiego poszycia  przez blacharz bemowo to zadanie z gatunku trudne/niewykonalne, jednak z dobrą załogą i ogromnym zapasem wiedzy, nasz serwis wykona dla Państwa również taką operacje.

WYMIANA POSZYCIA SŁUPKA A

Odbudowa błotnika to proces, który zawsze wymaga od blacharz bemowo maksimum poświęcenia. Sposób naprawy musi być dokładnie przemyślany, aby zdjąć niepożądane naprężenia i dzięki dostępnym metodom, wymodelować kształt na nowo. Celem samym w sobie jest zrobienie takiej roboty, która zminimalizuje ilość użytej szpachli i zapewni trwałość naprawy na lata. Metoda, którą wykorzystujemy przy tego typu naprawach jest archaiczna i rzadko wykorzystywana w blacharstwie, jednak czego nie zrobi się dla klienta.

ODBUDOWA POSZYCIA

Wymiana ściany bocznej to bardziej rozwinięta forma wymiany poszycia błotnika. Technika i sposób naprawy są prawie identyczne, jedyną różnicą są gabaryty. Ściana boczna w przypadku małych aut dostawczych łączy zazwyczaj spód auta z jej dachem. Bardzo ważne w tym procesie, aby dość precyzyjnie zaplanować miejsce łączenia. To pozwoli bezkonfliktowo wstawić nowy element, który mimo pokaźnych rozmiarów będzie współgrał z innymi elementami. Przy tego typu pracach, zgrzew zostaje w tym samym miejscu, a w miejsce starej mastyki, aplikujemy nową. 

WYMIANA ŚCIANY BOCZNEJ

Wymiana poszycia błotnika tylnego, to jedna z najprzyjemniejszych prac blacharskich. Poszycie błotnika należy do części pomocniczych, a zatem głównie wizualnych. Naprężenia na tym elemencie są znikome, więc najważniejsze w tym procesie to równe spasowanie elementu wstawianego z elementami sąsiednimi oraz solidne zabezpieczenie antykorozyjne. Pozostała część prac należy do lakiernika.

WYMIANA POSZYCIA BŁOTNIKA TYLNEGO

Często w blacharstwie samochodowym spotkać się można z określeniami "ćwiartka" czy "dach". Określenia te nabrały bardzo negatywnego charakteru, a wynika ono głównie z tego, że mało kto rozumie metodę naprawy i sposób zastosowanie wyżej wymienionych elementów. Żeby blacharstwo samochodowe stało się proste i zrozumiałe, należy wyobrazić sobie, że nasze auto nie jest monolitem. Z reguły składa się z kilkudziesięciu lub kilkuset małych elementów, które są ze sobą na stałe połączone. Nadaje to karoserii pewnych specyficznych cech takich kształt czy sztywność. Łączenie wielu mniejszych elementów w jedną całość następuje na zasadzie spawania, zgrzewania, nitowania, klejenia czy czasem kilku technik na raz. Zatem wykorzystanie słynnej "ćwiartki", to nic innego jak rozdzielenie jej na wiele mniejszych samodzielnych części, a następnie wstawienie w miejsce uszkodzonej, wykorzystując technikę producenta.

Zasadnym staje się pytanie, czy taka naprawa jest bezpieczna, a sam pojazd będzie jechał prosto?

Bez dwóch zdań to jedno z najczęstszych pytań, przed którymi zostajemy postawieni. Każda naprawa blacharska ma zawsze założony punkt wyjścia. Oznacza to, że przed przystąpieniem do zasadniczych prac blacharskich, należy pomierzyć auto i zdecydować, które elementy należy naprawić lub wymienić. Taki pomiar wykonuje się kilkukrotnie w przypadku bardziej złożonych prac. Technik pomiarowych jest wiele. Najpopularniejsze z nich to rama blacharska czy przymiar blacharski zwany cyrklem. Pomiar w wielu płaszczyznach daje nam 100% pewność, że naprawa przebiegnie pomyślnie, a auto na drodze będzie zachowywało się właściwie. Jeśli chodzi o kwestie bezpieczeństwa: elementy uszkodzone, które w 100% odpowiadają za nasze bezpieczeństwo zawsze są wymieniane na nowe lub używane sprawne. Nie odtwarzamy uszkodzonych podłużnic lub belek, bo łatwiej i taniej jest wymienić je na nowe. Części natomiast należy podzielić na dwie główne grupy: konstrukcyjne i pomocnicze. Uszkodzenie części grupy konstrukcyjnej jest ryzykowne i nieopłacalne. Natomiast naprawa części grupy pomocniczej jest normalnym zjawiskiem i popularnym w świecie blacharskim. Części konstrukcyjne to te, które odpowiadają w głównej mierze za sztywność nadwozia i przenoszą największe naprężenia lub siłę uderzenia. Zaś części pomocnicze to te, które wspierają części konstrukcyjne lub zapewniają efekt wizualny.

Czy organoleptycznie jesteśmy w stanie ocenić jakość naprawy blacharskiej?

Ocena wzrokowa nie jest w stanie odpowiedzieć nam na pytanie, czy naprawa została wykonana według sztuki. Jeśli mamy jakiekolwiek podejrzenia, że coś mogło pójść nie tak, lepiej temat skonsultować z blacharzem lub lakiernikiem. Jeśli natomiast to my stoimy przed naprawą blacharską, najlepiej oddać auto do zakładu rekomendowanego, do którego mamy zaufanie.

24 września 2024
W naszej kochanej ojczyźnie, nauczyliśmy się już...
11 września 2024
Kia Sportage, która do nas wtedy przyjechała, była bardzo świeżym autem z niewielkim przebiegiem. Atrakcyjna cena na pewno była pewnym wabikiem, który w ogromnym stopniu zdecydował o kupnie właśnie tego
03 września 2024
Na co należy uważać zaraz po lakierowaniu?

ODBUDOWA KOMORY SILNIKA

Dzięki technologii laserowej i modułom pomiarowym potrafimy przywrócić pierwotny kształt każdej konstrukcji. Jest to niesamowicie ważne przy tego typu rekonstrukcjach, które w bezpośredni sposób wpływają na bezpieczeństwo, komfort i końcowy efekt naprawy. Prace odbywają się oczywiście na ramie blacharskiej, która daje punkt odniesienia i stabilne podłoże pracy. Celem wzorowej pracy blacharza jest nie tylko naprawa konstrukcji, ale przede wszystkim "zdjęcie" wszelkich naprężeń, które wpływają na trwałość i jakość naprawy. Korzystając z technologii producenta potrafimy zabezpieczyć wszystkie elementy kluczowe dla konstrukcji, tak aby były odporne na działanie czynników zewnętrznych. 

Logo firmy MLP Serwis Warszawa Mory

MLP SERWIS

UL. POZNAŃSKA 4

05-850 MORY

TEL. 534 045 623

 

MLP SERWIS© 2021

Naprawy powypadkowe bemowo zatrudnia najlepszych blacharzy bemowo i lakierników bemowo