usług, którą oferujemy swoim klientom w ramach prowadzonej działalności blacharsko-lakierniczej. Polerowanie może występować jako samodzielny proces lub jako proces dodatkowy dla lakierowania. Pełna korekta lakieru, bo tak nazywa się profesjonalnie proces polerowania lakieru samochodowego, to proces kilku etapowy. Składa się na niego między innymi matowienie, usuwanie wtrąceń czy polerowanie zasadnicze. Dlaczego polerowania to element naszej pracy?
Naprawy powypadkowe i lakierowanie nowych elementów to w prawdzie zupełnie inne dziedziny, nie mniej ściśle powiązane z procesem detailingowym. Celem naszej pracy zawsze jest wydanie takiego samochodu, który do złudzenia będzie przypominał ten z przed dnia kolizji. Nawet najlepsze lakierowanie wymaga w późniejszym etapie pewnych korekt aby naprawiany element pasował kolorystycznie i strukturalnie do pozostałych. Dlatego właśnie korzystamy z naszych detailerów, aby maksymalnie wpasować się w starą powłokę lakierniczą.
Kia Sportage, która do nas wtedy przyjechała, była bardzo świeżym autem z niewielkim przebiegiem. Atrakcyjna cena na pewno była pewnym wabikiem, który w ogromnym stopniu zdecydował o kupnie właśnie tego
Korekta lakieru może polegać wyłącznie na oczyszczeniu lakieru i pracy pada polerskiego oraz pasty, lub w sytuacjach trudniejszych na określonym matowieniu i następnie na polerowaniu zasadniczym.
Kiedy stosujemy odpowiednią metodę polerską?
Proste polerowanie, czyli bezpośrednia interakcja pada i lakieru ma miejsce wtedy kiedy naszym celem jest odświeżenie powłoki lakierniczej lub usunięcie rys. W większości przypadków użycie agresywnego pada i właściwej pasty rozwiązuje problem. Jednak co w sytuacji kiedy mamy do czynienia z głębokimi rysami lub na lakierze są wtrącenia lakiernicze?
W takich sytuacjach musimy sięgnąć po najcięższy sprzęt, tzn. szlifierki opatrzone papierem wodnym, dzięki którym usuniemy część niechcianej powłoki lakierniczej, na której występują skazy. Nasze doświadczenie zawodowe mówi nam, że papier P1500 praktycznie zawsze rozwiązuje problem defektów lakierniczych, jednak łagodne przejście na wyższe gradacje papieru tzn. P200, P2500 i P3000 jest równie ważne. Do tego celu używamy szlifierek mimośrodowych o skoku 2,5mm, które są zdecydowanie bardziej łagodne niż te o skoku 5 mm.
Tak przygotowany lakier polerujemy twardymi padami polerskimi lub padami wełnianymi, które mają silne właściwości wycinające. Dopiero kolejne miększe pady nadają właściwego połysku. Pasty polerskie oraz pady i rodzaj maszyny polerskiej zawsze dobieramy do lakieru. Oznacza to ni mniej ni więcej, że każdy lakier jest podatny na obróbkę przy innych parametrach. Zupełnie inaczej pracuje się przy twardych lakierach Mercedesa, a inaczej przy miękkich lakierach Opla czy Mazdy. Użycie odpowiedniej metody polerskiej nie tylko daje lepszy efekt, ale przede wszystkim skraca czas pracy. Przy prowadzeniu zakładu blacharsko-lakierniczego jest to bardzo ważne.