Na polskim rynku istnieje dużo kosmetyków detailingowych, jednak bazując na naszym doświadczeniu wiele z nich jest przereklamowanych lub stosunek ceny do jakości nie jest wystarczający. Bez zbędnego lania wody przejdzie do rzeczy.
BLOG
1. Piana aktywna
Pre-wash to elementarny czynnik każdego poprawnego mycia samochodu. Dzięki dobrej pianie mamy możliwość zlikwidowania lotnego brudu, który zmiękczony pianą pozwala się łatwo spłukać z powierzchni lakieru. Na rynku są piany kwaśne, neutralne i zasadowe. Ich dobór jest bardzo indywidualny i zależny od potrzeb. Na sam początek proponuje neutralne rozwiązanie, które będzie najbezpieczniejszą opcją dla każdego młodego detailingowca. Wydajność gotowych pian aktywnych jest bardzo wysoka, więc na sam początek opakakowanie 1l będzie w sam raz. Przykładowy produkt rekomendowany przez nasz zakład: ADBL YETI
2. Szampon - mycie zasadnicze
Szampony, podobnie jak piany aktywne dzielimy na neutralne, kwaśne i zasadowe. Najbardziej bezpieczne będą te o niskim pH, ponieważ je stosujemy przy pielęgnacji powłok ceramicznych. Jeśli nie będziemy zadowoleni z efektów, możemy wybrać te o wysokim pH. Szampony zasadowe są bardzo agresywne i należy rzetelnie przestrzegać opisów producenta. Przykładowy produkt rekomendowany przez nasz zakład: ADBL SNOWBALL
3. Deironizer - dobra dekontaminacja to podstawa.
W artykule dot. mycia opowiadaliśmy o dekontaminacja jako trzecim etapie mycia pojazdu. Kiedy wszystkie "ruchome" zanieczyszczenia zostały zlikwidowane, przechodzimy do likwidacji zanieczyszczeń stałych, metalicznych. Obfita aplikacja deironizerem powoli ale sukcesywnie rozpuszcza np. pył hamulcowy. Większość preparatów tego typu wchodzi w reakcje z metalami, w wyniku czego widać czerwone plamy, które są symbole właściwej reakcji. Deironizery stosujemy głównie na felgi, okolice nadkoli i drzwi poniżej ramy okiennej Przykładowy produkt rekomendowany przez nasz zakład: ADBL VAMPIRE
4. Tar and glue remover - dekontaminacja część druga.
Dobra dekontaminacja, czyli usuwanie niebezpiecznych substancji z powierzchni lakieru samochodowego to proces dwu etapowy. W punkcie 3 omawialiśmy deironizery. W punkcie 4 omawiamy preparaty do usuwania klejów i żywic. Zasadniczo użycie tego typu preparatów jest zbliżone do deironizerów, jednak obszar pracy jest z goła inny. Najwięcej klejów i żywić znajduje się powyżej ramy okiennej i w tych obszarach należy je stosować. Jeśli tar and glue odbarwi się na biało, daje to jednoznaczy sygnał, że preparat zareagował z ww. zanieczyszczeniami. Zarówno deironizery jak i tar and glue należy obficie spłukać wodą, ponieważ są to bardzo gęste i skoncentrowane preparaty. Przykładowy produkt rekomendowany przez nasz zakład: TAR AND GLUE REMOVER
5. Quick Detailer
Dobry QD to crem de la crem dla każdego miłośnika połysku. Quick detailer to połączenie osuszacza, nabłyszczacza i powłoki jednocześnie. Preparaty tego typu potrafią w bardzo krótki czasie odnowić zdegradowany lakier i nadać mu blasku z przed lat. Na rynku jest wiele preparatów o podobnym działaniu, jednak z perspektywy naszej pracy zawodowej są preparaty, które na stale zagościły w naszych zakładzie, gdyż ich aplikacja jest banalnie prosta, a dodatkowym atutem jest możliwość nakładania go na mokry lakier. Zasadniczo ta druga cecha jest bardzo pożądana w miejscu, w którym czas to pieniądz. Zdecydowanie rekomendowany produkt przez nas: SONAX BRILLIANT SHINE
MLP SERWIS
UL. POZNAŃSKA 4
05-850 MORY
TEL. 534 045 623
MLP SERWIS© 2021