Jak wygląda naprawa powypadkowa od kulis?

Naprawa po wypadku bmw 3 gt f34

Naprawa powypadkowa każdego pojazdu to szereg skomplikowanych czynności, które razem składają się na finalny efekt. Większość szkód likwidowanych przez naszą firmę jest z OC sprawcy, dlatego też przedstawimy krok po kroku jak wygląda likwidacja takiej szkody od środka. 

Co oznacza "bezgotówkowa likwidacja szkody"?

Najpopularniejsze rozwiązanie serwisowe ostatnich lat to wyżej wspomniane bezgotówkowe rozliczenie procesu naprawy. Oznacza to, że klient (poszkodowany) przelewa niejako cesję praw i wierzytelności na rzecz zakładu naprawczego. Od tego momentu to zakład naprawczy reprezentuje poszkodowanego i uzgadnia dalsze etapy likwidacji szkody. Finalnie po skończonej naprawie, zakład naprawczy wystawia fakturę, którą opłaca towarzystwo ubezpieczeniowe.

Przeczytaj nasze inne artykuły

08 lutego 2024
Akcja serwisowa lub akcja przywoławcza, tak najczęściej...
06 lutego 2024
Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek nad olejem w Twoim aucie?
02 lutego 2024
W połowie 2023 roku dostaliśmy maila od naszego klienta, który...
09 czerwca 2021

Dlaczego proces likwidacji jest taki długi?

To pytanie pojawia się niezwykle często i w sumie jest zasadne. Likwidacja szkody rozpoczyna się z dniem jej zgłoszenia i może trwać od kilku dni do nawet kilku tygodni. Dlaczego? Zadaniem towarzystwa ubezpieczeniowego jest ustalenie odpowiedzialności w zakresie danej szkody, dlatego też bazując na oświadczeniu sprawcy lub notatce policyjnej muszą dojść do faktycznego przebiegu zdarzenia. W sytuacjach wątpliwych kiedy sprawcą była osoba bez uprawnień lub po prostu była pijana, odpowiedzialność podejmowana jest dopiero po prawomocnym wyroku sądu, co jak możecie się domyślać, potrafi trwać nawet kilka miesięcy.

Co się dzieje od dnia zgłoszenia szkody do potwierdzenia odpowiedzialności?

W zasadzie to dużo i mało. Czas, który upływa od dnia zgłoszenia szkody do dnia potwierdzenia odpowiedzialności, zakład naprawczy i towarzystwo ubezpieczeniowe wykorzystują na wykonanie oględzin, sporządzenie kosztorysu i "dogadanie się" w zakresie kosztów naprawy. Chwilkę jeszcze przystaniemy przy oględzinach i kosztorysie. Bardzo ważne jest aby oględziny pojazdu uszkodzonego odbyły się w dobrym zakładzie naprawczym. Jednocześnie odradzamy oględziny na własną rękę, ponieważ w tej sytuacji rzeczoznawca wpisze do protokołu szkody tylko to co widzi, natomiast zupełnie pominie wszystko to co jest w środku. Na bazie tego protokołu zrobi również kosztorys, który może być bardzo krzywdzący dla poszkodowanego, ponieważ odda tylko część faktycznej szkody.

Mamy już odpowiedzialność!

Świetnie, to bardzo dobra wiadomość. Mamy dogadane zarówno kwestie finansowe z towarzystwem ubezpieczeniowym oraz potwierdzoną odpowiedzialność. Możemy przystąpić do naprawy pojazdu. Warto zaznaczyć w tym momencie, że w 99% przypadków wszelkich napraw używamy nowym i oryginalnych części. Jest to niezwykle ważne w kontekście utrzymania wartości pojazdu, jego bezpieczeństwa i bezawaryjności. Jest to również bardzo ważne w kontekście ustalenia wartości naprawy.

Od czego zaczyna się naprawa?

Naprawa każdego uszkodzonego pojazdu zawsze rozpoczyna się od demontażu wszystkich uszkodzonych części oraz zamówienia nowych. Zwykle taki proces trwa od kilku do kilkunastu dni, w zależności o modelu. Po tym czasie blacharz, czyli osoba odpowiedzialna za kwestie spasowania, wykonuje wszelkie czynności, które przywrócą pierwotny kształt samochodu. Do takich czynności należy prostowanie uszkodzonych elementów, wyciąganie wgnieceń czy zabezpieczenie wszystkich elementów, które wtórnie zostały uszkodzone, tak aby dać ochronę przed korozją.

Czas na lakier!

Auto mamy spasowane i jesteśmy pewni, że to jest ostateczny kształt pojazdu. Ponownie demontujemy wszystkie elementy, celem nałożenia warstwy ochronnej i dekoracyjnej jednocześnie. Więcej na temat lakierowania przeczytasz tutaj. Proces lakierowania jest bardzo mozolny i pracochłonny. Prace lakiernicze rozpoczynają się od przygotowania każdego elementu pod podkład akrylowy. Aplikacja, utwardzenie i obróbka podkładu to kolejny dzień roboczy. Czasy między "warstwami" poszczególnych lakierów są bardzo ważne, aby unikać takich zjawisk jak siadanie powłoki czy pękanie. Odporność mechaniczna powłoki lakierniczej uzyskiwana jest z czasem. Drugi i trzeci zarazem etap prac lakierniczych to baza i lakier bezbarwny, które aplikowane są w jednej sesji z odpowiednim czasem odparowania. Po ostatniej warstwie lakieru bezbarwnego pozwalamy elementom wyschnąć, odparować i odpocząć. Zwykle jest to kolejne 24h. Istnieje na rynku wiele materiałów lakierniczych, które mają szybkie lub bardzo szybkie tendencje do wysychania, jednak z doświadczenia wiemy, że na dłuższą metę nie są to dobre preparaty, ponieważ odbija się to na odporności mechanicznej oraz efekcie dekoracyjnym.

Jesteśmy już na finiszu!

Można śmiało powiedzieć, że lakierowanie wieńczy duże prace przy aucie. Przed ostatni etap to składanie samochodu "na gotowo". Ponownie pasujemy wszystkie elementy tak aby mieć pewność, że w takim kształcie auto wyjedzie z naszego warsztatu. Ostatni etap wszelkich prac to korekty lakieru, sprzątanie środka, mycie samochodu i wosk jako forma zabezpieczenia lakieru. Auto jest gotowe do wydania, a faktura gotowa do wysłania do towarzystwa ubezpieczeniowego.

Mamy nadzieje, że w jasny i klarowny sposób zobrazowaliśmy szereg prac, które odbywają się podczas naprawy samochodu. Liczymy również na pewnego rodzaju zrozumienia w kwestii czasu realizacji. Jak widać, aby auto przeszło cały proces naprawy potrzeba bardzo dużo czasu i umiejętności.

MLP Serwis - naprawy powypadkowe Bemowo

 

 

Logo firmy MLP Serwis Warszawa Mory
Płatności elektroniczne możesz zrealizować przez PayPal. pomoc drogowa Warszawa
W MLP Serwis zapłacisz kartą Master Card np. za pomoc drogowa 24h Warszawa
Można płacić kartą VISA w MLP Serwis Warszawa Mory Bezgotówkowa likwidacja szkód warszawa

MLP SERWIS

UL. POZNAŃSKA 4

05-850 MORY

TEL. 534 045 623

 

MLP SERWIS© 2021

Naprawy powypadkowe bemowo zatrudnia najlepszych blacharzy bemowo i lakierników bemowo