Współczesne standardy lakierowania 

Naprawa powypadkowa bemowo MLP Serwis - naprawy powypadkowe

Dbanie o środowisko i przyszłość planety to główne zainteresowanie urzędników, którzy wprowadzając nowe regulacje nakładają na zakładach naprawczych odpowiednie wytyczne w kwestii emisji niebezpiecznych dla otoczenia związków lotnych. Kierunek zmian można zaobserwować od początku XXI wieku. Nowe wytyczne wymusiły na serwisach ogromne inwestycje celem unowocześnienia kabin lakierniczych oraz technologii nakładania lakieru. Co zmieniło się przez ostatnie kilkadziesiąt lat?

Do końca lat 90 standardem były lakiery akrylowe, które przynajmniej w 50% składały się ze związków lotnych. Pod ten rodzaj lakieru producenci osprzętu lakierniczego konsekwentnie opracowywali technologie aplikacji. W tym kierunku również odbywały się kursy i szkolenia. Aplikacja lakierów akrylowych towarzyszyła produkcji wszystkich aut i motocykli od początku XX wieku. Lakiery te charakteryzowały się duża trwałością, łatwa aplikacja, niskimi wymaganiami technicznymi i niska cena.

Po wielu latach badań, naukowcy doszli do wniosku ze lotne związki akrylowe „trują” środowisko i są zabójcze dla człowieka. Nowe wymagania dla zakładów lakierniczych były wprowadzane stopniowo, nakładając na zakłady naprawcze co raz większe kary i sankcje, a otwarcie zakładu lakierniczego wiązała się z odbiorem sanepidu, po przez wykazanie stosownych preparatów, filtrów i innych regulacji.

Przeczytaj nasze inne artykuły

24 września 2024
W naszej kochanej ojczyźnie, nauczyliśmy się już...
11 września 2024
Kia Sportage, która do nas wtedy przyjechała, była bardzo świeżym autem z niewielkim przebiegiem. Atrakcyjna cena na pewno była pewnym wabikiem, który w ogromnym stopniu zdecydował o kupnie właśnie tego
03 września 2024
Na co należy uważać zaraz po lakierowaniu?
15 marca 2021

„MLP Serwis - naprawy powypadkowe Warszawa Bemowo” jest współczesnym zakładem naprawczym, w którym poza bardzo dobra jakością naprawy, stosowane są ekologiczne lakiery na bazie wody. Nowa technologia jest wprawdzie bardziej wymagająca w kwestii przygotowania powierzchni lakierowanej i oczywiście droższa, ale samo lakierowanie jest zdecydowanie ekonomiczniejsze czasowo, co z perspektywy lakierowania kilkunastu elementów dziennie daje wymierne korzyści.

Mając na uwadze środowisko i czas pracy zdecydowanie wybieramy lakiery wodne.

W związku z powyższym: czy lakiery akrylowe wciąż możemy spotkać w serwisach naprawczych? Zdecydowanie tak. Ostatnią, topowa warstwą każdej powłoki jest lakier konwencjonalny, który aktualnie jest jedynym rozwiązaniem. Lakiery akrylowe barwione, czyli takie które dają barwę i połysk to również jedyna metoda dla samochodów wiekowych lub zabytkowych. Dawniej właśnie w taki sposób lakierowano poszycia pojazdów.

 

- ILE KOSZTUJE LAKIEROWANIE BŁOTNIKA? -

 

Podsumowując: lakiery akrylowe są wypierane przez lakiery wodne, ale wciąż zdarza się, że trzeba skorzystać z lakierów konwencjonalnych z uwagi na potrzebę technologiczną.

 

Pozytywne strony stosowania lakierów wodnych: ekologiczne, szybkie w aplikacji.

Negatywne strony stosowania lakierów wodnych: wysoka cena, brak możliwości zastąpienia lakierem wodnym powłok antykorozyjnych na bazie epoksydu, użycie specjalnych pistoletów, stricte pod lakier wodny.

 

Pozytywne strony stosowania lakierów akrylowych: powszechność w zakupie, łatwość w aplikacji, niska cena, wysoka trwałość, łatwość w przechowywaniu.

Negatywne strony stosowania lakierów akrylowych: szkodliwe dla środowiska, czas aplikacji.

 

MLP Serwis - naprawy powypadkowe Warszawa Bemowo

Logo firmy MLP Serwis Warszawa Mory

MLP SERWIS

UL. POZNAŃSKA 4

05-850 MORY

TEL. 534 045 623

MLP SERWIS© 2024

Naprawy powypadkowe bemowo zatrudnia najlepszych blacharzy bemowo i lakierników bemowo