Ile kosztuje polakierowanie całego samochodu?

Lakierowanie Mercedesa C300 w MLP Serwis

Polakierowanie całego samochodu to bardzo złożony projekt, który wymaga dużych nakładów pracy i pieniędzy. Możecie się wyłącznie domyślić, że dzisiejszy wpis jest rozwinięciem naszego wcześniejszego artykułu dot. lakierowania błotnika. Dziś opowiemy Wam o sztuce lakierniczej w kontekście aplikacji nowego lakieru na całym samochodzie. Ile kosztuje polakierowanie całego samochodu? Od czego zależy cena? Czy kolor ma znaczenia? Czy można całkowicie zmienić kolor naszego auta?

Jeśli jesteście gotowi to zapinajcie pasy i jedziemy!

Na wstępie warto zaznaczyć, że z autem można zrobić praktycznie wszystko, to znaczy, że na nasz samochód można położyć każdy kolor i rodzaj lakieru, a jedynym ograniczeniem może być wyłącznie kreatywność właściciela. Od tej reguły nie ma praktyczni wyjątków. Z oczywistych względów praktycznych, możemy jedynie doradzić w kwestii doboru technologii lakierniczej do danego modelu czy sytuacji, jednak i to nie jest regułą, bo jak mówią: nasz klient, nasz Pan.

Przeczytaj nasze inne artykuły

10 grudnia 2024
Zawód? Rozczarowanie? A może tak po prostu miało być?
24 września 2024
W naszej kochanej ojczyźnie, nauczyliśmy się już...
11 września 2024
To może zacznijmy od początku...
23 sierpnia 2021

Pod pojęciem "lakierowanie całego auta" kryje się mnóstwo ciekawych kwestii, które chcielibyśmy tutaj poruszyć. Z teoretycznego punktu widzenia każde auta ma podobną ilość elementów. Klasyczny sedan to 13 elementów, a w przypadku coupe to 11 elementów do polakierowania. I jeśli pomnożymy tą ilość przez stawkę za element mamy jakiś przybliżony koszt całej usługi. I właśnie w tym momencie wchodzą detale, które wartość całej usługi mogą odwrócić do góry nogami. 

Wersja podstawowa!

Podstawowa usługa lakiernicza to polakierowanie wyłącznie wierzchnich części karoserii. Jak wcześniej wspomnieliśmy, każdy samochód składa się z określonej ilości elementów. Przy okazji usuwamy korozję z części zewnętrznych, zabezpieczamy antykorozyjnie i aplikujemy lakier bazowy i bezbarwny. Z reguły taka usługa kosztuje około 10 tyś zł, a możliwe widełki zależą od wielkości pojazdu. 

Czy kolor ma znaczenie?

Oczywiście! Cena materiału również ma wpływ na wartość usługi. Najtańsze są lakiery solidowe, bez domieszek metalicznych. Drugie w kolejności są tzw. metaliki, czyli lakiery, które posiadają w swoim składzie cząstki metaliczne. Trzecia i najdroższa kategoria lakierów to lakiery perłowe i należy je rozumieć jako nieco bardziej złożone lakiery metaliczne. Lakiery perłowe z reguły są dwu lub trzy warstwowe i wymagają od lakiernika bardzo dużo umiejętności. Całkowite koszty w przypadku lakierów metalicznych i perłowych, to z reguły 15-20% w stosunku do usługi na lakierach solidowych. 

Aplikacja nowego lakieru / odświeżenie auta

Jeśli zdecydujemy się na odnowienie lakieru, czyli aplikację lakieru tego samego koloru, a tym samym pozostawienie wnętrza pojazdu bez zmian (wewnętrzne części drzwi, maski czy klapy tylnej), oznacza to że lakierowaniu ulegną wszystkie wierzchnie elementy wraz z widocznymi zewnętrznymi elementami poszyć, takich jak progi i słupki. Takie rozwiązanie będzie rozwiązaniem pośrednim, pomiędzy całkowitą zmianą koloru, a lakierowaniem wierzchnim. Z jakimi kosztami trzeba się liczyć w przypadku takiego rozwiązania. W związku z nieco większym nakładem pracy niż w przypadku wersji podstawowej, należy doliczyć około 30-40% do usługi podstawowej.

Całkowita zmiana koloru!

Profesjonalna usługa zmiany koloru całego samochodu (lakierowanie zewnętrzne, wewnętrzne, wnęki i środek auta) wymaga demontażu wszystkich lakierowanych elementów na czynniki pierwsze. Mowa tutaj o drzwiach, zderzakach czy maskach. Zakład musi się pozbyć szyb i uszczelek. Dalszy demontaż zależy wyłącznie od osoby, która zleca lakierowanie. Jeśli lakierujemy cały wóz na nowy kolor, pozbyć musimy się również środka, wszelkich kabli i wyposażenia. Wracając do meritum...jeśli zdecydujesz się na kompleksową zmianę koloru w swoim samochodzie, musisz się liczyć z tym, że pierwotny koszt polakierowania samochodu wzrasta o 100%. Oznacza to, że kompleksowe polakierowanie klasycznego sedana od A do Z może kosztować nawet 20 tyś zł. 

Co zrobić by zaoszczędzić na usłudze lakierniczej?

Najrozsądniejszym rozwiązaniem dla osoby, która pragnie polakierować całe auto jest pozostanie przy tym samym kolorze. Taka operacja z góry obniża koszt usługi. Jeśli zakład dostanie dodatkowo rozebrane wszystkie elementy, może się okazać, że całość usługi nie przekroczy 10 tyś zł. Tym samym, wkładając odrobinę swojej pracy, można za bardzo rozsądne pieniądze dać drugie życie dla swojego samochodu. 

Za co zapłacimy extra?

Do podstawowych usług, których na pewno klient nie wykona samodzielnie należy zaliczyć demontaż i montaż szyb zamocowanych na stałe w pojeździe oraz usuwanie korozji. Usługi tego typu nie są specjalnie drogie, jednak bez nich nie można kompleksowo podejść do sprawy. Zdarza się również, że naprawiany pojazd jest po kolizji i nie nadaje się do samodzielnej jazdy. W takiej sytuacji oferujemy również pomoc drogową. 

MLP Serwis - naprawy powypadkowe Bemowo

 

Logo firmy MLP Serwis to projekt na 2025 rok, który jest symbolem zmian jakie zajdą w najbliższym czasie.
Najnowsza odsłona naszego znaku graficznego znajduje odzwierciedlenie w jakości usług, jaką chcemy prezentować na co dzień.

MLP SERWIS

UL. POZNAŃSKA 4

05-850 MORY

TEL. 534 045 623

MLP SERWIS© 2021