Zastanawialiście kiedyś ile kosztuje lakierowanie błotnika w samochodzie? Dziś spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie.

Uszkodzona powłoka lakiernicza na błotniku naszego samochodu nie wygląda dobrze. Może to być następstwem kolizji drogowej, obtarciem parkingowym lub zużyciem eksploatacyjnym. Niezależnie od rodzaju i sposobu uszkodzenia, szukamy rozwiązania które będzie po prostu dobre. Dobre pod kątem ceny, jakości czy terminu. Dziś skupimy się na tym pierwszym parametrze, a mianowicie cenie lakierowania błotnika samochodowego. 

Badania konsumenckie pokazują, że blisko 70% klientów sugeruje się ceną podczas zakupów. Warto przy tym dodać, że drugim wskaźnikiem na który zwracamy uwagę jest jakość usługi. Czy oba parametry można ze sobą połączyć? Jak kształtują się ceny usługi lakierniczej w największych miastach w Polsce? Czy ceny zmieniły się na przestrzeni ostatnich lat?

 Przeczytaj nasze inne artykuły

16 maja 2023
1. Lakierowanie wyłącznie jednego elementu w metaliku lub kilku warstwowej perle jest niewykonalne. Refinish, czyli naprawy lakiernicze poza fabryką, to dziedzina która cały czas się rozwija. Technologia na lokalnych zakładach
05 lipca 2022
Zadaniem dobrego zakładu blacharsko-lakierniczego jest przeprowadzenie takiej naprawy, która przywróci stan auta sprzed kolizji, a miejsce naprawy nie będzie widoczne. Co jednak w sytuacji, w której mamy do czynienia z
29 marca 2021
Co daje powłoka ceramiczna? W czym jest lepsza od wosku? Powłoka ceramiczna to tylko nazwa własna czy handlowa, która z ceramiką nie za wiele ma wspólnego. W praktyce to związki

BLOG

27 kwietnia 2021

Lakierowanie to proces wieloetapowy i czasem bardzo skomplikowany. Naprawę powłoki powinno się zacząć od gruntownego mycia auta. W kolejnych etapach jest demontaż naprawianej części, odtłuszczenie powierzchni oraz zabezpieczenie lub inaczej zamaskowanie obszaru nieroboczego. Kolejnym etapem jest zmatowienie powłoki lakierniczej lub zeszlifowanie lakieru do podłoża. Lakierowany element może, choć nie musi wymagać naprawy blacharskiej. Po wszystkim, obszar roboczy należy przygotować do lakierowania tzn. wykonać zabezpieczenie antykorozyjne podkładem epoksydowym lub podkładem uretanowym. Wszystkie niedoskonałości uzupełnić szpachlówką poliestrową, kolejno pokryć podkładem wypełniającym i finalnie wypracować roboczy obszar pod bazę. Skoro już tak dużo wiemy o procesie naprawy lakierniczej, to czas odpowiedzieć na pytanie: ile kosztuje lakierowanie błotnika?

Wcześniej wspomniana cena to parametr ruchomy i zależy od wielu czynników 

 

Od czego zależy cena naprawy?

- miejsce naprawy (autoryzowany serwis / nieautoryzowany serwis).

- lokalizacja (duże miasto / mała miejscowość).

- wiek auta i stan elementu, który będzie lakierowany.

- technologia naprawy.

- szybkość naprawy.

- obszar naprawy (naprawa częściowa / naprawa całego poszycia).

- prace dodatkowe (cieniowanie / bez cieniowania).

- narzędzia (dobrej jakości narzędzia lakiernicze / słabej jakości narzędzia lakiernicze).

 

Ile kosztuje lakierowanie błotnika w Polsce? Czy ceny w Polsce są różne? 10 przykładowych miast z uwzględnieniem Warszawy!

Poniżej zestawie 10 nieautoryzowanych serwisów blacharsko-lakierniczych w 10 przykładowych miastach w Polsce?

1. Świdnica 630zł netto

2. Toruń 610zł netto

3. Lublin 690zł netto

4. Łódź 700zł netto

5. Kraków 730zł netto

6. Warszawa 740zł netto

7. Rzeszów 650zł netto

8. Białystok 660zł netto

9. Gdańsk 670zł netto

10. Częstochowa 650zł netto

 

Jak pokazuje powyższe zestawienie, przedział cenowy jest bardzo szeroki. Najtańszą usługę możemy dostać w województwie dolnośląskim, podkarpackim i kujawsko-pomorskim. Najdroższą zaś na mazowszu i województwie małopolskim. Pozostałe województwa to przedział pomiędzy 650-700zł netto. Od czego zależna jest cena lakierowania błotnika w poszczególnym województwie? Głównym czynnikiem decydującym o cenie usługi jest koszt roboczogodziny. W miastach dużych takich jak Warszawa, Gdańsk czy Kraków jest wyższy niż w miastach zamieszkujących przez małą liczbę mieszkańców. 

W jaki sposób można obniżyć koszt lakierowania elementu? Jak za lakierowanie zapłacić mniej?

Klasyczne lakierowanie to albo lakierowanie wodne lub lakierowanie konwencjonalne, ale zasada jest podobna. Na bazę (kolor), kładziemy lakier bezbarwny, który pełni zarówno funkcję ochronną jak i funkcję estetyczną. Aby obniżyć koszt lakierowania jednego elementu, możemy zdecydować się na wykorzystanie wyłącznie lakieru akrylowego, który zastąpi nam bazę i lakier bezbarwny. Nasza powłoka lakiernicza nie będzie wprawdzie tak twarda jak być powinna, ale na pewno koszt usługi będzie mniejszy, gdyż lakiernik poświęci mniej czasu i mniej materiału na lakierowanie. Nie zawsze jest to możliwe, ale warto o to zapytać. Innym sposobem na obniżenie kosztów lakierowania jednego elementu jest polakierowanie kilku elementów na raz, na przykład 2 błotników i zderzaka. Idąc za mechanizmem rynkowym finalnie zapłacimy mniej za jeden element. 

Ile kosztuje lakierowanie błotnika? - już teraz sam możesz wycenić swoją naprawę!

 

MLP Serwis - naprawy powypadkowe Warszawa Bemowo

 

Ile kosztuje lakierowanie błotnika?

Logo firmy MLP Serwis Warszawa Mory
Płatności elektroniczne możesz zrealizować przez PayPal. pomoc drogowa Warszawa
W MLP Serwis zapłacisz kartą Master Card np. za pomoc drogowa 24h Warszawa
Można płacić kartą VISA w MLP Serwis Warszawa Mory Bezgotówkowa likwidacja szkód warszawa

MLP SERWIS

UL. POZNAŃSKA 4

05-850 MORY

TEL. 534 045 623

 

MLP SERWIS© 2021

Naprawy powypadkowe bemowo zatrudnia najlepszych blacharzy bemowo i lakierników bemowo