Ile trwa naprawa blacharsko-lakiernicza?

Łatwe w aplikacji elementy skracają czas potrzebny do wykonania naprawy

Każda osoba, która pragnie...

skorzystać z usługi blacharza czy lakiernika, zawsze pyta zakład: ile będzie trwała moja naprawa i dlaczego będzie to tak długo? To pytanie, zaraz po cenie jest najczęściej pojawiającym się zagadnieniem. Dzieje się tak dlatego, że żyjemy w bardzo dynamicznie pędzącym świecie, gdzie każda godzina czy minuta jest na wagę złota. Ok! Spróbujmy się zmierzyć z tym tematem totalnie od zera, idąc przez cały proces technologiczny naprawy, zwieńczając to logistyką, transportem oraz wszystkim ewentualnymi przeszkodami, które każdy zakład ma na swojej drodze. Zakładamy taki najbardziej wyidealizowany scenariusz: zakład nie ma "roboty" i czeka właśnie na ten jeden konkretny egzemplarz, w którym przeprowadzana będzie naprawa blacharska lub lakiernicza.

Przeczytaj nasze inne artykuły

24 września 2024
W naszej kochanej ojczyźnie, nauczyliśmy się już...
11 września 2024
To może zacznijmy od początku...
03 września 2024
Na co należy uważać zaraz po lakierowaniu?
14 października 2021

Pacjent na placu. Zaczynamy proces naprawy.

1. Przygotowanie auta do naprawy to bezapelacyjnie jeden z podstawowych i najważniejszych punktów każdej naprawy. Dla wielu z Was temat zupełnie abstrakcyjny. Bo co tu przygotowywać? Otóż nie! Dla zachowania higieny pracy i bezpieczeństwa pracowników, każdy samochód powinien być umyty i osuszony, tak aby wstępnie odtłuścić naprawiany obszar oraz jednoznacznie ocenić uszkodzenia. W zależności od zakładu, taki proces trwa od godziny do dwóch.

2. Kolejny krok w naszym procesie to oczyszczenie obszaru roboczego z niepotrzebnych elementów, takich jak zderzaki, błotniki, listwy, kratki, halogeny, spinki czy zaślepki. Czysto hipotetycznie możemy założyć, że naprawie będziemy poddawać tylny błotnik, tylny zderzak oraz tylne drzwi. Dla wcześniej wspomnianego auta, czas potrzebny na demontaż zderzaka oraz drzwi to kolejne 2,5-3h, wliczając w to rozbiórkę drzwi oraz zderzaka ze wszystkich elementów ozdobnych oraz czujników parkowania.

3. Wymagane prace blacharskie/prace przy tworzywie. Jeśli części są jedynie naprawiane, a nie wymieniane, musimy uwzględnić czas potrzebny na ich obróbkę blacharską. 3 elementy średnio uszkodzone to 4-6 godzin roboczych. 

4. Przygotowanie do lakierowania to kolejny punkt, od którego zależeć będzie finalny efekt naprawy. Zakładając, że mieliśmy do czynienia z pracą na "gołej blasze" trzeba to zabezpieczyć podkładem reaktywnym lub epoksydowym. Czas aplikacji i odparowania około 20-30 minut. Wszelkie ubytki uzupełniamy wypełnieniem poliestrowym i obrabiamy pod podkład akrylowy. Czas obróbki 2-3 godziny robocze. Wszystko finiszujemy podkładem akrylowym, który stanowi izolację pomiędzy bazą a wypełnieniem. W przypadku użycia wypełniaczy poliestrowych nie stosuje się metody "mokro w mokro" ponieważ wypełnienie może przebijać. Po aplikacji podkładu akrylowego dajemy 30-40 minut na odparowanie i możemy szlifować podkład pod bazę.

5. Po poprawnie przygotowanym podłożu, możemy aplikować bazę i lakier bezbarwny. Dla 3 elementów cały proces potrwa 2-3 godziny, uwzględniając czas odparowania między warstwami. W cały proces nie wliczamy czasu potrzebnego na utwardzenie powłoki, gdyż dzieje się to "po godzinach".

6. Składanie polakierowanych elementów w przypadku naszego bohatera to 2,5-3 godziny. Złożone auto jest ponownie myte, jeszcze dokładniej niż na samym początku. Do procesu mycia dokładamy jeszcze odkurzanie, które w przypadku tak rozległej naprawy jest konieczne z uwagi na pył i kurz, który pojawia się w trakcie prac. Czas potrzebny na mycie: 2 godziny Postprodukcja w każdej naprawie to równie ważny element. Wszelkie niedoskonałości na lakierze oraz sąsiednie elementy są polerowane, tak aby złagodzić wszelkie przejścia. Czas potrzebny na polerowanie: 1h. Ostatnim elementem naprawy przez wydaniem auta klientowi jest podłączenie diagnoskopu oraz skasowanie wszelkich błędów. W tym test zamków i czujników. Czas potrzebny na ostateczną weryfikację to 30-60 minut.

Naprawa przebiegła pomyślnie. Auto zostało wydane klientowi. Brak zastrzeżeń oznacza, że naprawa została wykonana według oczekiwań klienta. Czas teraz na małe podsumowanie całej naprawy. 

Przygotowanie auta: 2h

Demontaż: 3h

Prace blacharskie: 6h

Przygotowanie do lakierowania: 4h

Składanie auta i przygotowanie do wydania: 7h

Łączny czas naprawy: 22 robocze godziny, co w przybliżeniu daje 3 dni robocze.

To jest tylko teoria, a jak wygląda praktyczna strona naprawy? W rzeczywistości na placu stoi 20 albo nawet 30 aut. Wszystkie auto robione są kaskadowo, łącząc kilka prac w jedną. Jeśli doliczymy do tego potrzebę zamówienia części, spotkamy się z problemem na linii kurier-odbiorca, a w najgorszym razie otrzymamy nie właściwą część, od teoretycznych 3 dni naprawa potrafi się przeciągnąć nawet do 10. Ty drogi kliencie musisz to zrozumieć. My także jesteśmy ludźmi i podobnie do Ciebie, staramy się jak najszybciej wyjść ze zlecenia, ale na pewne rzeczy nie mamy wpływu. Mamy nadzieje, że jeśli przeczytasz nasz artykuł bardzo uważnie, to zrozumiesz, że naprawa po prostu tyle musi trwać.

 

Z gorącymi pozdrowieniami, MLP Serwis!

Logo firmy MLP Serwis Warszawa Mory

MLP SERWIS

UL. POZNAŃSKA 4

05-850 MORY

TEL. 534 045 623

 

MLP SERWIS© 2021

Naprawy powypadkowe bemowo zatrudnia najlepszych blacharzy bemowo i lakierników bemowo