Naprawy powypadkowe bemowo zatrudnia najlepszych blacharzy bemowo i lakierników bemowo

MLP SERWIS© 2021

MLP SERWIS

UL. POZNAŃSKA 4

05-850 MORY

TEL. 534 045 623

 

ZOBACZ

Można płacić kartą VISA w MLP Serwis Warszawa Mory Bezgotówkowa likwidacja szkód warszawa
W MLP Serwis zapłacisz kartą Master Card np. za pomoc drogowa 24h Warszawa
Płatności elektroniczne możesz zrealizować przez PayPal. pomoc drogowa Warszawa

JUŻ DZIŚ UMÓW SIĘ NA WIZYTĘ W SERWISIE

Logo firmy MLP Serwis Warszawa Mory
Aplikacja powłoki ceramicznej

Powłoka ceramiczna to aktualnie najbardziej zaawansowana forma płynnego zabezpieczenia lakieru na samochodzie. Do niedawna wyłącznie wosk syntetyczny pełnił tę funkcję, jednak wraz z rozwojem techniki samochodowej, kosmetyki do pielęgnacji lakieru również zrobiły krok milowy. Główną przyczyną dynamicznego rozwoju akurat tej dziedziny detailingu są szeroko poczynione badania w zakresie polimerów i tlenków krzemu. Tyle słowem wstępu. Dziś opowiemy o tym, dlaczego aplikacja powłoki jest taka droga oraz jak profesjonalnie wykonać proces nakładania zabezpieczenia na nasz lakier.

Prawda jest taka, że jeżeli masz odrobinę zacienionego i stabilnego termicznie miejsca, wolnego od wilgoci, to przy odrobinie chęci oraz zdolności manualnych, spokojnie możesz zaaplikować powłokę samodzielnie. Szereg skomplikowanych procesów sprawia jednak, że mało komu chce się "w to bawić". Dlatego też studia detailingowe czy myjnie detailingowe pękają w szwach od ilości klientów. 

Od czego zacząć?

Pierwszy etap prac, który bezwzględnie należy wykonać to pełne mycie detailingowe. W prawdzie kilka tygodni temu opisywaliśmy uproszczony proces mycia, jednak tu chodzi o mycie na jeszcze wyższym poziomie. Nie tworząc dodatkowego artykułu, postaramy się rozbudować wcześniej omawiany proces. W artykule dot. poprawnego mycia samochodu wspominaliśmy o procesie dekontaminacji. Wymienialiśmy również specyfiki w postaci deironizera oraz tar and glue. Jak najbardziej tu nic nie ulega zmianie, z tą małą ciekawostką, że mało kto przy poprawnym myciu i chemicznej dekontaminacji wykonuje glinkowanie. Glinkowanie to mechaniczna dekontaminacja, która całkowicie usuwa wszystkie niebezpieczne dla lakieru zabrudzenia i która pozostawia lakier gładki. Można śmiało napisać, że glinka lub ręcznik z glinką pomaga chemii w usunięciu najgroźniejszych zanieczyszczeń. "Gruba" dekontaminacja to proces, który zdecydowanie warto oddać w ręce fachowców, ponieważ brak wiedzy i umiejętności może przynieść Wam więcej szkód niż pożytku. Jeśli jednak jesteście na tyle zmotywowani, aby zrobić to samodzielnie, odsyłamy Was do tutoriali na YT, gdyż proces ten ciężko opisać prostymi słowami. Po glinkowaniu wracamy do dalszych etapów mycia, czyli drugiego mycia zasadniczego. W artykule nt. mycia wspominaliśmy również o odczynie pian aktywnych oraz szamponów. Bardzo ważne, aby do mycia przed aplikacją powłoki stosować bardzo agresywną chemię o wysokim pH. To pozwoli przygotować stabilny grunt przed aplikacją powłoki.

Co dalej?

Na tym etapie prac ścieżki są dwie. Wykonujemy korektę lakieru lub nie. Jeśli nasz samochód był dotychczas myty w sposób budżetowy lub na lakierze znajdują się rysy, które są następstwem normalnego użytkowania, to jest to odpowiedni moment na ich zlikwidowanie. Proces polerowania omawialiśmy tutaj. Jeśli zaś nasz samochód jest stosunkowo młody i niekoniecznie mamy potrzebę kasowania mikrorys to proces polerowania skutecznie można pominąć i przejść do kolejnego etapu. 

Nakładamy cermikę!

Hola hola! Nie tak szybko. Mycie detailingowe i korekta lakieru to dwa pierwsze etapy, które wpływają na ogólny "look" naszego lakieru. Teraz trzeba przygotować solidny grunt pod aplikację powłoki ceramicznej. Tutaj rozwiązań jest kilka. Pierwsze najbardziej popularne to przemycie naszego lakieru alkoholem izopropylowym w maksymalnym dostępnym stężeniu. Studia detailingowe stosują stężenie 99,9%, jednak jeśli będzie trudność z dostępem do takiego stężenia, 50% również będzie ok. Drugie i ostatnie rozwiązanie to dedykowany preparat do odtłuszczenia lakieru. Preparaty tego typu nazywają się w skórcie: wipe out. Gotowe roztwory można kupić na popularnych aukcjach internetowych. Niżej podajemy przykład IPY (alkohol izopropylowy) oraz wipe out'a.

ADBL IPA 99,9%

ADBL Wipe Out 

Ostatni etap! Aplikacja.

Aplikacja powłoki ceramicznej to w gruncie rzeczy najtrudniejszy etap całego procesu. Może to banalnie brzmi, ale czytanie ze zrozumieniem zaleceń producenta decyduje o szczęśliwym happy endzie całej aplikacji. Aplikacja każdej powłoki o takim charakterze (polimery, tlenki krzemu)  ma tą samą bazę (mycie, korekta, odtłuszczenia) jednak diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. Każdy producent ma swoją określoną instrukcję aplikacji. Różnice pomiędzy producentami będą polegały na ilości warstw, czasie odparowania, momencie docierania czy długości utwardzania powłoki. Zaniechanie przy którymś z detali może spowodować, że będziemy zawiedzeni efektem. Tylko właściwe i staranne podejście do tematu, zgodne z zaleceniami producenta pozwoli cieszyć się długim zabezpieczeniem naszego lakieru. 

Jak długo stabilizuje się powłoka ceramiczna?

Wstępna odporność mechaniczna na dotykanie zazwyczaj osiągana jest po kilku godzinach. Jednak to co nas interesuje to odporność mechaniczna na uszkodzenia. Wstępna odporność osiągana jest już po 24h, jednak pełna 100% ochrona osiągana jest w zakresie 7-10 dni. Przez ten czas należy bardzo uważać na powłokę, tzn. unikać zabrudzeń, a jeśli takie się pojawią zmyć je zwykłą wodą bez chemii. Po 7-10 dniach mamy w pełni utwardzoną powłokę ceramiczną na naszym aucie.

Dlaczego aplikacja powłoki jest taka droga?

We współczesnym świecie najdroższa jest jak zwykle "robocizna". Przygotowanie lakieru pod ceramikę to kilkanaście godzin, podczas których pot leje się po czole dla nie jednego detailera. Cena aplikacji w dużej mierze zależna jest od czystości i kondycji naszego lakieru. Im lakier ma więcej rys, im auto jest bardziej zapuszczone, tym więcej wymaga pracy, a tym samym cena usługi będzie wyższa. Drugi równie ważny czynnik wpływający na cenę usługi to jakość użytej powłoki. Na polskim rynku występuje kilkadziesiąt powłok, od najtańszych rozwiązań za 30zł (które zdecydowanie odradzamy) po produkty premium w kwocie 500-700zł za 30ml. Tym sposobem robocizna oraz koszt materiału składają się na finalną wartość usługi. Nasz zakład aplikuje powłoki wyłącznie firmy Qtechniq. Dla przykładu warto powiedzieć, że koszt przygotowania auta oraz jednoetapowa korekta lakieru wraz z powłoką Gtechniq C1 kosztuje w naszym zakładzie około 1500zł brutto.

 

MLP Serwis - naprawy powypadkowe Bemowo.

 

 

Usługa nakładania powłoki ceramicznej dla Mercedesa, po uprzednim myciu i polerowaniu lakieru bemowo.
13 lipca 2021

BLOG