Nowe oryginalne części mają sens

O częściach zamiennych najczęściej mówimy w kontekście prac blacharsko-lakierniczych, ale również mechanicznych. Decyzja u użyciu części zamiennej nieoryginalnej najczęściej podyktowana jest względami finansowymi. Nie ma co ukrywać, że w przypadku części mechanicznej, różnice cenowe są ogromne, często nawet kilkukrotne. O ile części "eksploatacyjne" możemy sobie darować, o tyle warto się pokłonić nad częściami większego kalibru, typu rozrządy, turbiny czy amortyzatory sterowane elektronicznie.

Najczęściej bagatelizujemy jakość danego podzespołu, grunt by auto działało. W rzeczywistości, solidne grono inżynierów bardzo długo pracowało nad tym, aby dany układ miał swoje unikalne właściwości. Miesiące spędzone przy projektowaniu, setki godzin pomiarów i badań, tylko po to by wszystko trzymało się kupy. Jakoś tak się dzieje, że po wymianie rozrządu na NIEORYGINALNY, to auto pracuje niby tak samo, a jednak inaczej. Po montażu nieoryginalnej turbosprężarki, auto niby tak samo przyspiesza, ale jednak gdzieś tam po drodze jest jakiś turbo dołek. I to wszystko jest niby podobne, ale jednak różne. Te z pozoru subtelne różnice, po jakimś czasie stają się pewnymi niedomaganiami, a użytkownicy mają problem z porannym odpaleniem auta czy nierówną pracą silnika. Kiedy zatem należy rozbić świnkę skarbonkę i odżałować na oryginalne części? 

Fundamentalnym wręcz staje się pytanie: czy i jak zależy nam na stanie technicznym naszego auta? Jeśli nie zależy nam na stanie naszego auta i zupełnie nie obchodzi nas jego los za kilka lat, to pochodzenie części nie ma żadnego znaczenia. W XXI wieku, jakość zamienników części mechanicznych jest na dostatecznie dobrym poziomie, więc przehulamy te kolejne kilka czy kilkanaście tysięcy kilometrów. Jeśli jednak dbamy o nasze auto w sposób wyjątkowy, chcemy by korzystało się z niego komfortowo, bezpiecznie oraz zgodnie z założeniami producenta, to w przypadku poważnych części należy bardzo solidnie zastanowić się nad ich oryginalnością. W przypadku aut o większej wartości, będzie to miało kolosalne znaczenie przy odsprzedaży, ponieważ każdy poważny kupiec będzie oczekiwał od nas solidnej historii serwisowej.

No dobra, a jak wygląda temat części w przypadku napraw blacharsko-lakierniczych? Czy jest podobnie jak w przypadku części mechanicznych? Odpowiedź nie jest już taka jednoznaczna. I tak i nie! Dawno dawno temu pisaliśmy nawet, że są przypadki w których ten zamiennik nie jest taki głupi. Dziś jesteśmy sporo mądrzejsi i z przyjemnością podzielimy się z Wami naszymi warsztatowymi doświadczeniami. Faktem jest, że na pierwszy rzut oka, jakość zamienników w przypadku elementów karoserii naprawdę jest na wysokim poziomie. Tu nasze zdanie jest stabilne, bo jak by w tej materii za dużo się nie zmieniło. Części o jakości Q dobrze leżą i nie sprawiają dużo problemów blacharzom. Jest jednak inny problem, który napotkaliśmy po latach. A mianowicie korozja. Zamienniki mają fatalne zabezpieczenie antykorozyjne i nawet jeśli producent deklaruje galwanizację, to jest jej mało lub wcale. Nowe elementy w zamienniku po około 3 latach dopadane są przez rudą chorobę, która nie daje szans na uczciwą rywalizację. Nawet najlepsze podkłady antykorozyjne nie są w stanie zabezpieczyć elementu przed rdzą, jeśli brakuje zasadniczego zabezpieczenia. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w przypadku oryginałów. Zabezpieczenie antykorozyjne jest zdecydowanie lepsze i części te cieszą się dłuższą trwałością. Po latach możemy obserwować efekty naszej pracy i z przyjemnością stwierdzamy, że ten oryginał to jednak jest jakość.

Porozmawiajmy jeszcze o finansach. Większość osób żyje w przekonaniu, że jak ASO to drogo, że w przypadku mojego auta to nie ma sensu i lepiej te pieniądze odłożyć na coś innego. Stwierdzenie to było prawdziwe kilkanaście lat temu, kiedy zakładów nieautoryzowanych było mało. Dziś sytuacja jest dużo bardziej korzystna dla klienta, ponieważ autoryzowany dystrybutor wychodzi nam na przeciw. ASO często wystawia swoje części na popularnych portalach aukcyjnych już z solidnym rabatem. ASO również wchodzi we współprace z mniejszymi nieautoryzowanymi serwisami, tylko po to by sprzedawać więcej. Efektem tej współpracy są ogromne rabaty, które sprawiają że klient otrzymuje oryginalny produkt za odrobinę więcej niż dużo gorszy zamiennik. Moglibyśmy przykłady podawać bez liku, ale nie chodzi tu o to by Was do tego nakłaniać. Wielu ludzi też nie da się zmienić.

Korzystanie z części blacharskich oryginalnych jest analogiczne do korzystania z części mechanicznych. Sprawy eksploatacyjne trzeba zostawić, ale skupić się na konkretach. Biorąc pod uwagę naprawdę niską cenę, brak problemu z korozją i idealną wręcz pasowalność, wybór może być tylko jeden! Oryginał.

MLP Serwis to profesjonalny zakład blacharsko-lakierniczy, który specjalizuje się w naprawach powypadkowych. W naszych kompetencjach jest również konserwacja podwozia czy polerowanie lakieru.

 Przeczytaj nasze inne artykuły

29 maja 2024
Dlaczego lakier na zderzaku ma inny kolor?
08 lutego 2024
Akcja serwisowa lub akcja przywoławcza, tak najczęściej...
06 lutego 2024
Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek nad olejem w Twoim aucie?
14 czerwca 2023
Logo firmy MLP Serwis Warszawa Mory
Płatności elektroniczne możesz zrealizować przez PayPal. pomoc drogowa Warszawa
W MLP Serwis zapłacisz kartą Master Card np. za pomoc drogowa 24h Warszawa
Można płacić kartą VISA w MLP Serwis Warszawa Mory Bezgotówkowa likwidacja szkód warszawa

MLP SERWIS

UL. POZNAŃSKA 4

05-850 MORY

TEL. 534 045 623

 

MLP SERWIS© 2021

Naprawy powypadkowe bemowo zatrudnia najlepszych blacharzy bemowo i lakierników bemowo