Materiał z jakiego wykonana jest maska to jedno, innym kryterium wpływającym na wartość usługi jest rodzaj nanoszonego lakieru. Na rynku występują co najmniej trzy rodzaje baz: solidowa (uni), metaliczna oraz perłowa. Te ostatnie mogą również występować jako wersje dwu i trzy komponentowe. Razem daje to solidny wachlarz możliwości lakierniczych, z których lakiernik musi wybrać najlepsze rozwiązanie. Bazy solidowe (np. czarne, czerwone czy białe) są najtańsze. Ich skład jest stosunkowo prosty, a aplikacja odbywa się 2 lub 3 warstwach, w zależności od krycia. Bazy metaliczne są już nieco droższym rozwiązaniem, ponieważ posiadają w swoim składzie drobinki metalu, które ułożone pod pewnym kątem, dają niesamowity efekt przy padającym świetle. "Perły" natomiast to jeszcze inna para kaloszy. Kilka transparentnym warstw, nie tylko daje efekt lakieru metalicznego, ale również zmiany koloru w zależności od kąta padania wiąski światła.
Cenną informacją dla użytkowników samochodów jest zasada, że lakierując maskę, nie cieniujemy elementów sąsiednich. Wynika to z faktu, że maska, podobnie jak dach, są elementami poziomymi i w stosunku do elementów pionowych (drzwi, słupki czy zderzak) nie występuje konieczność lakierowania sąsiednich elementów. Zapamiętaj tę zasadę, aby kiedyś nie dać się nabrać na niepotrzebne koszty.
ILE KOSZTUJE LAKIEROWANIE MASKI?
Koszt polakierowania maski to rzecz bardzo indywidualna. Dziś na rynku warszawskim, ceny za lakierowanie bazą niemetalizowaną rozpoczynaj się od 700zł netto za lakierowanie wierzchnie (idealnej maski nie wymagającej większej obróbki). Każdy dodatek to dodatkowy koszt. Opierając się na własnych doświadczeniach oraz patrząc na aktualne potrzeby naszych klientów, możemy stwierdzić, że koszt maksymalny może wynieść dwu, a nawet trzykrotność ceny minimalnej. Wszystko zależy od stanu maski, jej defektów oraz rodzaju lakieru.