Ile kosztuje polakierowanie maski?

Ford Mondeo lakierowanie maski

Maska samochodowa to bez wątpienia jeden z największych elementów blacharskich w naszym samochodzie. Jej głównym zadaniem jest oczywiście ochrona silnika, ale również zgrabne połączenie wszystkich pozostałych elementów nadwozia, takich jak błotniki, zderzak czy słupki. Zarówno maska jak i zderzak, które umieszczone są z przodu auta, narażone są na największe niebezpieczeństwo, bowiem to właśnie te dwa elementy uszkadzają się najczęściej podczas szkód parkingowych czy kolizji drogowych. Innym negatywnym czynnikiem mogą być różnego rodzaju odłamki i kamienie. Wystrzelone z opony poprzedzającego nas auta, potrafią nie tylko wyrządzić odprysk na zderzaku czy masce, ale również wybić szybę czołową.

Maski samochodowe najczęściej wykonane są z metalu, rzadziej z aluminium (chociaż przy nowych autach premium to już standard) czy tworzywa sztucznego. O ile w dwóch ostatnich przypadkach "głupi" odprysk to wyłącznie defekt wizualny, o tyle w przypadku stalowej pokrywy mamy do czynienie z uszkodzeniem powłoki antykorozyjnej i rozwojem rdzy, która może pozostawić stały ślad na lata. Jak można się domyśleć, zanim lakiernik zaaplikuje lakier bazowy oraz lakier bezbarwny, musi przygotować powierzchnię maski. Przygotowanie każdego rodzaju materiału oraz związanych z nim defektów to bardzo indywidualna kwestia. Naturalnym jest, że nowa pokrywa silnika będzie wymagała zdecydowanie mniej pracy, niż nadszarpnięta zębem czasu, wielokrotnie lakierowana i szpachlowana maska od kilkuletniego samochodu.

Przeczytaj nasze inne artykuły

24 września 2024
W naszej kochanej ojczyźnie, nauczyliśmy się już...
11 września 2024
Kia Sportage, która do nas wtedy przyjechała, była bardzo świeżym autem z niewielkim przebiegiem. Atrakcyjna cena na pewno była pewnym wabikiem, który w ogromnym stopniu zdecydował o kupnie właśnie tego
03 września 2024
Na co należy uważać zaraz po lakierowaniu?
23 czerwca 2022

Materiał z jakiego wykonana jest maska to jedno, innym kryterium wpływającym na wartość usługi jest rodzaj nanoszonego lakieru. Na rynku występują co najmniej trzy rodzaje baz: solidowa (uni), metaliczna oraz perłowa. Te ostatnie mogą również występować jako wersje dwu i trzy komponentowe. Razem daje to solidny wachlarz możliwości lakierniczych, z których lakiernik musi wybrać najlepsze rozwiązanie. Bazy solidowe (np. czarne, czerwone czy białe) są najtańsze. Ich skład jest stosunkowo prosty, a aplikacja odbywa się 2 lub 3 warstwach, w zależności od krycia. Bazy metaliczne są już nieco droższym rozwiązaniem, ponieważ posiadają w swoim składzie drobinki metalu, które ułożone pod pewnym kątem, dają niesamowity efekt przy padającym świetle. "Perły" natomiast to jeszcze inna para kaloszy. Kilka transparentnym warstw, nie tylko daje efekt lakieru metalicznego, ale również zmiany koloru w zależności od kąta padania wiąski światła. 

Cenną informacją dla użytkowników samochodów jest zasada, że lakierując maskę, nie cieniujemy elementów sąsiednich. Wynika to z faktu, że maska, podobnie jak dach, są elementami poziomymi i w stosunku do elementów pionowych (drzwi, słupki czy zderzak) nie występuje konieczność lakierowania sąsiednich elementów. Zapamiętaj tę zasadę, aby kiedyś nie dać się nabrać na niepotrzebne koszty.

ILE KOSZTUJE LAKIEROWANIE MASKI?

Koszt polakierowania maski to rzecz bardzo indywidualna. Dziś na rynku warszawskim, ceny za lakierowanie bazą niemetalizowaną rozpoczynaj się od 700zł netto za lakierowanie wierzchnie (idealnej maski nie wymagającej większej obróbki). Każdy dodatek to dodatkowy koszt. Opierając się na własnych doświadczeniach oraz patrząc na aktualne potrzeby naszych klientów, możemy stwierdzić, że koszt maksymalny może wynieść dwu, a nawet trzykrotność ceny minimalnej. Wszystko zależy od stanu maski, jej defektów oraz rodzaju lakieru. 

Logo firmy MLP Serwis Warszawa Mory

MLP SERWIS

UL. POZNAŃSKA 4

05-850 MORY

TEL. 534 045 623

MLP SERWIS© 2024

Naprawy powypadkowe bemowo zatrudnia najlepszych blacharzy bemowo i lakierników bemowo