3. W prawie każdym aucie, korki spustowe miski olejowej są jednorazowe. W niektórych przypadkach mogą być wielokrotnego użytku, lecz należy wymienić uszczelnienie. O tym również zapominają samozwańczy mechanicy, ponieważ sądzą, że jak mocniej dokręcą to będzie szczelnie. Popełniają tym samym kolejny ważny błąd. Producent jasno informuje z jakim momentem taka śruba czy korek powinna być dokręcona. Nie zastosowanie się do tej informacji, może zrodzić kolejny ważny problem, czyli wyciek lub uszkodzenie miski olejowej.
4. Serwis olejowy zawsze rozpoczyna się od odkręcenia korka wlewu oleju dla łatwiejszego usunięcia oleju z silnika. Następnie odkręcamy śrubę spustową oraz filtr oleju. Nadużycie siły przy dokręcaniu ww. elementów przy poprzednim serwisie może stanowić niemały problem przy ich ponownym odkręcaniu. Nie raz i nie dwa nawet na profesjonalnym zakładzie zdarzyło się, że poprzedni mechanik dokręcił tak mocno, że bez uszkodzenia elementu nie byliśmy w stanie odkręcić śruby czy filtra. Historie warsztatowe widziały już nawet takie sytuacje, że śruba spustowa była wkręcona i wklejona klejem silnikowym. Warunkiem koniecznym dobrego serwisu olejowego jest stosowanie nowych śrub czy korków oraz stosowanie się do momentów zalecanych przez producenta.
5. Mało kogo interesuje ilość oraz jakość zlewanego oleju silnikowego. Doświadczony mechanik natomiast jest w stanie poprawnie zinterpretować zużyty olej oraz ew. podać przyczynę takiego stanu rzeczy. Dlaczego zlewanego oleju jest więcej niż go wlewaliśmy? Dlaczego ma taki a nie inny kolor? Czy coś w nim pływa? Tak naprawdę pytań może pojawić się bardzo dużo, a sami na pewno nie będziemy w stanie na nie odpowiedzieć. Płacisz nie tylko za serwis, płacisz za wiedzę.
6. Olej wymieniony, inspekcja skasowana! Chyba o tym drugim elemencie co niektórzy zdaje się zapomnieli. Każda wymiana oleju wiąże się ze skasowaniem inspekcji olejowej i często do tego procesu wymagany jest profesjonalny sprzęt. Ustawienie "przypominajki" na kolejny interwał to komfort i bezpieczeństwo. Dzięki tej operacji jesteśmy w stanie na czas przyjechać do serwisu. Dodatkowo żeby zminimalizować gapiostwo powinno się zawiesić karteczkę w komorze silnika z podstawowymi informacjami: data serwisu, przebieg przy jakim olej jest wymieniany, lepkość i nazwę oleju, wszystkie wymienione filtry oraz datę i przebieg kolejnej wymiany oleju.
7. Wymiana oleju w silniku to idealna okazja do szybkiego przeglądu auta. Podczas spuszczania zużytego oleju, które trwa od 5 do 10 minut, mechanik może przejrzeć cały silnik, układ wydechowy, hamulce czy zawieszenie. Informacje od mechanika mogą być cenną wskazówką na przyszłość lub pilnym ostrzeżeniem. Czy mechanik powinien wykonywać taki przegląd? W naszej ocenie profesjonalny zakład, który wykonuje serwis olejowy powinien taką czynność zrobić automatycznie. W końcu bezpieczeństwo klienta to podstawa.
Mamy nadzieje, że te 7 powodów przekonało Was do tego, że serwis olejowy powinien być wykonany w warunkach profesjonalnych. Kiedy zestawimy ze sobą zysk płynący z samodzielnej wymiany oraz możliwe konsekwencje, to od razu widać że nie ma to sensu. Zawsze przestrzegaj interwału serwisowego, a nawet go skracaj jeśli są ku temu warunki finansowe. Częsta wymiana oleju to gwarancja czystego, suchego i dobrze pracującego silnika. Wymianę oleju potraktuj jako inwestycję na przyszłość.
MLP Serwis