Naprawy powypadkowe bemowo zatrudnia najlepszych blacharzy bemowo i lakierników bemowo

MLP SERWIS© 2021

MLP SERWIS

UL. POZNAŃSKA 4

05-850 MORY

TEL. 534 045 623

 

ZOBACZ

Można płacić kartą VISA w MLP Serwis Warszawa Mory Bezgotówkowa likwidacja szkód warszawa
W MLP Serwis zapłacisz kartą Master Card np. za pomoc drogowa 24h Warszawa
Płatności elektroniczne możesz zrealizować przez PayPal. pomoc drogowa Warszawa

JUŻ DZIŚ UMÓW SIĘ NA WIZYTĘ W SERWISIE

Logo firmy MLP Serwis Warszawa Mory
Dlaczego lakierowanie jest takie drogie?
Tytułowe pytanie to jedne z najczęściej pojawiających się zagadnień na forach samochodowych. Z tego tez tytułu w kilku zdaniach odpowiemy na to pytanie. Mamy nadzieje, że to będzie bardzo wartościowe kilka minut.
 
W dużym uproszczeniu lakierowanie elementu to: człowiek i jego wiedza + materiał + sprzęt.
 
Teraz krok po kroku o co w tym wszystkim chodzi?
 
Z potoczna „blacharka i lakiernictwem" najczęściej mamy do czynienia kiedy dojdzie do kolizji drogowej lub sami w jakichś dziwnych okolicznościach uszkodzimy nasz pojazd. Przyjeżdżamy do zakładu naprawczego i okazuje się, ze naprawa błotnika i drzwi będzie nas kosztowała 2500zl. Z ogromnym zdziwieniem zastanawiamy się z czego wynika taka cena. W tym krótkim poście dowiesz się dlaczego właśnie tyle kosztuje naprawa.
 

1. Naprawa blacharska: to pierwszy etap prac. Odpowiednia ilość roboczogodzin pozwoli przywrócić pierwotny kształt elementu i uniknąć rożnej maści wypełniaczy w tym szpachlowej poliestrowych. Zwykle 1 rbh blacharza to 130-140zl brutto.

2. Przygotowanie elementów do lakierowania: drugi etap prac. Zakładając najbardziej pozytywny scenariusz, że lakierujemy na samochodzie i nie trzeba demontować błotnika ani drzwi oszczędzamy czas blacharza. Przygotowanie powierzchni błotnika i drzwi wymaga rozebrania drzwi z klamek, uszczelek oraz lusterka. To wszystko czas, który kosztuje. Po całkowitym demontażu niepotrzebnych elementów w drzwiach, przystępujemy do usuwania starej powłoki lakierniczej lub tylko matowienia w przypadku cieniowania elementu. Zakładając, ze kładziemy w obrabianych miejscach podkład, który po kilku godzinach będzie trzeba obrobić, cały proces to przynajmniej 2-3 rbh. 1 rbh pomocnika lakiernika kosztuje 100zl + materiały ścierne.

3. Lakierowanie elementów: trzeci etap prac. Od jakości kabiny, używanego pistoletu i przygotowania powierzchni zależy jakość nanoszone powłoki lakierniczej. Samo lakierowanie to proces raczej krotki czasowo, lecz wymagający wiele wysiłku przy przygotowaniu elementu. W zależności od obszaru materiał lakierniczy kosztuje od 300 do 500zl - zależy od techniki. Sama praca lakiernika: 140zl/1rbh.

4. Na koniec prac należy uzbroić drzwi, umyć samochód, spolerować sąsiednie elementy.

Do tego całego krótkiego planu naprawy należy dołożyć prąd, wodę, czynsz, amortyzację sprzętu, zusy, podatek dochodowy, VAT i zarobek zakładu naprawczego.
 
Mamy nadzieje, ze już rozumiesz dlaczego usługa lakiernicza kosztuje właśnie tyle.
Staraliśmy się w maksymalnie prosty sposób przedstawić kosztorys naprawy.
 
MLP Serwis - naprawy powypadkowe Warszawa Bemowo
Lakierowanie bemowo VW Golf w MLP Serwis
18 marca 2021

BLOG