Dlaczego lakierowanie jest takie drogie?

Lakierowanie bemowo VW Golf w MLP Serwis

Tytułowe pytanie to jedne z najczęściej...

pojawiających się zagadnień na forach samochodowych. Z tego tez tytułu, w kilku zdaniach odpowiemy na to pytanie. Mamy nadzieje, że to będzie bardzo wartościowe kilka minut. W dużym uproszczeniu lakierowanie elementu to: człowiek i jego wiedza + materiał + sprzęt. Teraz krok po kroku o co w tym wszystkim chodzi?

Przeczytaj nasze inne artykuły

10 grudnia 2024
Zawód? Rozczarowanie? A może tak po prostu miało być?
24 września 2024
W naszej kochanej ojczyźnie, nauczyliśmy się już...
11 września 2024
To może zacznijmy od początku...
18 marca 2021

Z potoczna „blacharka i lakiernictwem" najczęściej mamy do czynienia kiedy dojdzie do kolizji drogowej lub sami w jakichś dziwnych okolicznościach uszkodzimy nasz pojazd. Przyjeżdżamy do zakładu naprawczego i okazuje się, ze naprawa błotnika i drzwi będzie nas kosztowała 2500zl. Z ogromnym zdziwieniem zastanawiamy się z czego wynika taka cena. W tym krótkim poście dowiesz się dlaczego właśnie tyle kosztuje naprawa.

 

1. Naprawa blacharska: to pierwszy etap prac. Odpowiednia ilość roboczogodzin pozwoli przywrócić pierwotny kształt elementu i uniknąć rożnej maści wypełniaczy w tym szpachlowej poliestrowych. Zwykle 1 rbh blacharza to 140-150zl netto.

2. Przygotowanie elementów do lakierowania: drugi etap prac. Zakładając najbardziej pozytywny scenariusz, że lakierujemy na samochodzie i nie trzeba demontować błotnika ani drzwi oszczędzamy czas blacharza. Przygotowanie powierzchni błotnika i drzwi wymaga rozebrania drzwi z klamek, uszczelek oraz lusterka. To wszystko czas, który kosztuje. Po całkowitym demontażu niepotrzebnych elementów w drzwiach, przystępujemy do usuwania starej powłoki lakierniczej lub tylko matowienia w przypadku cieniowania elementu. Zakładając, ze kładziemy w obrabianych miejscach podkład, który po kilku godzinach będzie trzeba obrobić, cały proces to przynajmniej 2-3 rbh. 1 rbh pomocnika lakiernika kosztuje 100zl + materiały ścierne.

3. Lakierowanie elementów: trzeci etap prac. Od jakości kabiny, używanego pistoletu i przygotowania powierzchni zależy jakość nanoszone powłoki lakierniczej. Samo lakierowanie to proces raczej krotki czasowo, lecz wymagający wiele wysiłku przy przygotowaniu elementu. W zależności od obszaru materiał lakierniczy kosztuje od 300 do 500zl - zależy od techniki. Sama praca lakiernika: 140zl/1rbh.

4. Na koniec prac należy uzbroić drzwi, umyć samochód, spolerować sąsiednie elementy.

Do tego całego krótkiego planu naprawy należy dołożyć prąd, wodę, czynsz, amortyzację sprzętu, zusy, podatek dochodowy, VAT i zarobek zakładu naprawczego.

 

Mamy nadzieje, ze już rozumiesz dlaczego usługa lakiernicza kosztuje właśnie tyle.

Staraliśmy się w maksymalnie prosty sposób przedstawić kosztorys naprawy.

 

MLP Serwis - naprawy powypadkowe Warszawa Bemowo

Logo firmy MLP Serwis to projekt na 2025 rok, który jest symbolem zmian jakie zajdą w najbliższym czasie.
Najnowsza odsłona naszego znaku graficznego znajduje odzwierciedlenie w jakości usług, jaką chcemy prezentować na co dzień.

MLP SERWIS

UL. POZNAŃSKA 4

05-850 MORY

TEL. 534 045 623

MLP SERWIS© 2021