Lakierowanie bemowo VW Golf w MLP Serwis

Tytułowe pytanie to jedne z najczęściej pojawiających się zagadnień na forach samochodowych. Z tego tez tytułu w kilku zdaniach odpowiemy na to pytanie. Mamy nadzieje, że to będzie bardzo wartościowe kilka minut.

W dużym uproszczeniu lakierowanie elementu to: człowiek i jego wiedza + materiał + sprzęt.

Teraz krok po kroku o co w tym wszystkim chodzi?

 Przeczytaj nasze inne artykuły

16 maja 2023
1. Lakierowanie wyłącznie jednego elementu w metaliku lub kilku warstwowej perle jest niewykonalne. Refinish, czyli naprawy lakiernicze poza fabryką, to dziedzina która cały czas się rozwija. Technologia na lokalnych zakładach
05 lipca 2022
Zadaniem dobrego zakładu blacharsko-lakierniczego jest przeprowadzenie takiej naprawy, która przywróci stan auta sprzed kolizji, a miejsce naprawy nie będzie widoczne. Co jednak w sytuacji, w której mamy do czynienia z
29 marca 2021
Co daje powłoka ceramiczna? W czym jest lepsza od wosku? Powłoka ceramiczna to tylko nazwa własna czy handlowa, która z ceramiką nie za wiele ma wspólnego. W praktyce to związki

BLOG

18 marca 2021

Z potoczna „blacharka i lakiernictwem" najczęściej mamy do czynienia kiedy dojdzie do kolizji drogowej lub sami w jakichś dziwnych okolicznościach uszkodzimy nasz pojazd. Przyjeżdżamy do zakładu naprawczego i okazuje się, ze naprawa błotnika i drzwi będzie nas kosztowała 2500zl. Z ogromnym zdziwieniem zastanawiamy się z czego wynika taka cena. W tym krótkim poście dowiesz się dlaczego właśnie tyle kosztuje naprawa.

 

1. Naprawa blacharska: to pierwszy etap prac. Odpowiednia ilość roboczogodzin pozwoli przywrócić pierwotny kształt elementu i uniknąć rożnej maści wypełniaczy w tym szpachlowej poliestrowych. Zwykle 1 rbh blacharza to 130-140zl brutto.

2. Przygotowanie elementów do lakierowania: drugi etap prac. Zakładając najbardziej pozytywny scenariusz, że lakierujemy na samochodzie i nie trzeba demontować błotnika ani drzwi oszczędzamy czas blacharza. Przygotowanie powierzchni błotnika i drzwi wymaga rozebrania drzwi z klamek, uszczelek oraz lusterka. To wszystko czas, który kosztuje. Po całkowitym demontażu niepotrzebnych elementów w drzwiach, przystępujemy do usuwania starej powłoki lakierniczej lub tylko matowienia w przypadku cieniowania elementu. Zakładając, ze kładziemy w obrabianych miejscach podkład, który po kilku godzinach będzie trzeba obrobić, cały proces to przynajmniej 2-3 rbh. 1 rbh pomocnika lakiernika kosztuje 100zl + materiały ścierne.

3. Lakierowanie elementów: trzeci etap prac. Od jakości kabiny, używanego pistoletu i przygotowania powierzchni zależy jakość nanoszone powłoki lakierniczej. Samo lakierowanie to proces raczej krotki czasowo, lecz wymagający wiele wysiłku przy przygotowaniu elementu. W zależności od obszaru materiał lakierniczy kosztuje od 300 do 500zl - zależy od techniki. Sama praca lakiernika: 140zl/1rbh.

4. Na koniec prac należy uzbroić drzwi, umyć samochód, spolerować sąsiednie elementy.

Do tego całego krótkiego planu naprawy należy dołożyć prąd, wodę, czynsz, amortyzację sprzętu, zusy, podatek dochodowy, VAT i zarobek zakładu naprawczego.

 

Mamy nadzieje, ze już rozumiesz dlaczego usługa lakiernicza kosztuje właśnie tyle.

Staraliśmy się w maksymalnie prosty sposób przedstawić kosztorys naprawy.

 

MLP Serwis - naprawy powypadkowe Warszawa Bemowo

Dlaczego lakierowanie jest takie drogie?

Logo firmy MLP Serwis Warszawa Mory
Płatności elektroniczne możesz zrealizować przez PayPal. pomoc drogowa Warszawa
W MLP Serwis zapłacisz kartą Master Card np. za pomoc drogowa 24h Warszawa
Można płacić kartą VISA w MLP Serwis Warszawa Mory Bezgotówkowa likwidacja szkód warszawa

MLP SERWIS

UL. POZNAŃSKA 4

05-850 MORY

TEL. 534 045 623

 

MLP SERWIS© 2021

Naprawy powypadkowe bemowo zatrudnia najlepszych blacharzy bemowo i lakierników bemowo