Dlaczego lakierowanie jest takie drogie?

Lakierowanie bemowo VW Golf w MLP Serwis

Tytułowe pytanie to jedne z najczęściej...

pojawiających się zagadnień na forach samochodowych. Z tego tez tytułu, w kilku zdaniach odpowiemy na to pytanie. Mamy nadzieje, że to będzie bardzo wartościowe kilka minut. W dużym uproszczeniu lakierowanie elementu to: człowiek i jego wiedza + materiał + sprzęt. Teraz krok po kroku o co w tym wszystkim chodzi?

Przeczytaj nasze inne artykuły

29 maja 2024
Dlaczego lakier na zderzaku ma inny kolor?
08 lutego 2024
Akcja serwisowa lub akcja przywoławcza, tak najczęściej...
06 lutego 2024
Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek nad olejem w Twoim aucie?
18 marca 2021

Z potoczna „blacharka i lakiernictwem" najczęściej mamy do czynienia kiedy dojdzie do kolizji drogowej lub sami w jakichś dziwnych okolicznościach uszkodzimy nasz pojazd. Przyjeżdżamy do zakładu naprawczego i okazuje się, ze naprawa błotnika i drzwi będzie nas kosztowała 2500zl. Z ogromnym zdziwieniem zastanawiamy się z czego wynika taka cena. W tym krótkim poście dowiesz się dlaczego właśnie tyle kosztuje naprawa.

 

1. Naprawa blacharska: to pierwszy etap prac. Odpowiednia ilość roboczogodzin pozwoli przywrócić pierwotny kształt elementu i uniknąć rożnej maści wypełniaczy w tym szpachlowej poliestrowych. Zwykle 1 rbh blacharza to 140-150zl netto.

2. Przygotowanie elementów do lakierowania: drugi etap prac. Zakładając najbardziej pozytywny scenariusz, że lakierujemy na samochodzie i nie trzeba demontować błotnika ani drzwi oszczędzamy czas blacharza. Przygotowanie powierzchni błotnika i drzwi wymaga rozebrania drzwi z klamek, uszczelek oraz lusterka. To wszystko czas, który kosztuje. Po całkowitym demontażu niepotrzebnych elementów w drzwiach, przystępujemy do usuwania starej powłoki lakierniczej lub tylko matowienia w przypadku cieniowania elementu. Zakładając, ze kładziemy w obrabianych miejscach podkład, który po kilku godzinach będzie trzeba obrobić, cały proces to przynajmniej 2-3 rbh. 1 rbh pomocnika lakiernika kosztuje 100zl + materiały ścierne.

3. Lakierowanie elementów: trzeci etap prac. Od jakości kabiny, używanego pistoletu i przygotowania powierzchni zależy jakość nanoszone powłoki lakierniczej. Samo lakierowanie to proces raczej krotki czasowo, lecz wymagający wiele wysiłku przy przygotowaniu elementu. W zależności od obszaru materiał lakierniczy kosztuje od 300 do 500zl - zależy od techniki. Sama praca lakiernika: 140zl/1rbh.

4. Na koniec prac należy uzbroić drzwi, umyć samochód, spolerować sąsiednie elementy.

Do tego całego krótkiego planu naprawy należy dołożyć prąd, wodę, czynsz, amortyzację sprzętu, zusy, podatek dochodowy, VAT i zarobek zakładu naprawczego.

 

Mamy nadzieje, ze już rozumiesz dlaczego usługa lakiernicza kosztuje właśnie tyle.

Staraliśmy się w maksymalnie prosty sposób przedstawić kosztorys naprawy.

 

MLP Serwis - naprawy powypadkowe Warszawa Bemowo

Logo firmy MLP Serwis Warszawa Mory
Płatności elektroniczne możesz zrealizować przez PayPal. pomoc drogowa Warszawa
W MLP Serwis zapłacisz kartą Master Card np. za pomoc drogowa 24h Warszawa
Można płacić kartą VISA w MLP Serwis Warszawa Mory Bezgotówkowa likwidacja szkód warszawa

MLP SERWIS

UL. POZNAŃSKA 4

05-850 MORY

TEL. 534 045 623

 

MLP SERWIS© 2021

Naprawy powypadkowe bemowo zatrudnia najlepszych blacharzy bemowo i lakierników bemowo