Czy przed naprawą należy umyć samochód?

MLP Serwis to profesjonalny zakład blacharsko-lakierniczy, który specjalizuje się w naprawach powypadkowych. W naszych kompetencjach jest również konserwacja podwozia czy polerowanie lakieru.

Wydawać by się mogło, że temat czystości auta, w szczególności przed naprawą, to temat który nie ma większego sensu. W końcu samochód będzie naprawiany i się pobrudzi, więc po co go myć? Kto w ogóle wpadł na pomysł by pisać na ten temat. Otóż trochę Was zmartwimy, a może zaskoczymy...czystość auta przed naprawą pod wieloma względami jest niesłychanie ważna.

Pierwszym etapem naprawy auta jest jego przyjęcie. Podczas procesu otwierania każdego zlecenia opisywany jest przedmiot zlecenia oraz jego charakterystyka, w tym stan techniczny pojazdu. Uwzględniane są wszelkie uszkodzenia, w tym rysy, wgniotki czy ubytki. Na dodatek wszystko skrupulatnie powinno być fotografowane, by klient po naprawie otrzymał auto w stanie identycznym jak przed naprawą (oczywiście poza przedmiotem naprawy). Jakie argumenty czy narzędzia posiada klient, który odbierając auto, stwierdzi że tej czy tamtej rysy na aucie nie było? Jest zupełnie bezsilny, bo nawet jeśli w trakcie naprawy doszło do niespodziewanej awarii, nie jest w stanie nic udowodnić. Tak naprawdę oddając czysty pojazd do naprawy, to klient robi to aby zabezpieczyć swoje dobro, a nie dobro zakładu.

Przeczytaj nasze inne artykuły

08 lutego 2024
Akcja serwisowa lub akcja przywoławcza, tak najczęściej...
06 lutego 2024
Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek nad olejem w Twoim aucie?
02 lutego 2024
W połowie 2023 roku dostaliśmy maila od naszego klienta, który...
24 kwietnia 2023

Drugi etap naprawy to demontaż pojazdu. Proces demontażu wymaga pewnej interakcji z autem, która może się skończyć różnie, szczególnie kiedy auto jest brudne. Ubrudzenie zakładu błotem lub każdym innym luźnym brudem może negatywnie wpłynąć na bezpieczeństwo pracy i stan lakierniczy elementów sąsiednich, na przykład po przez ich porysowanie - i wcale nie musi to być zrobione specjalnie. Wystarczy, że pracownik przechodząc koło brudnego auta, otrze się o kawałek brudnego błotnika i go porysuje. Kiedy auto byłoby czyste, do takiej sytuacji by nie doszło.

Czy są jakieś inne powody, dla których należy oddać czyste auto do serwisu?

Współczesne zakłady naprawcze mają bardzo restrykcyjne zasady przyjęcia auta i jako podmioty prywatne mają prawo do wprowadzenia swoich zasad współpracy, które albo się akceptuje, albo nie. Zdarzają się przypadki, w których informacja zwrotna trafia do klienta jeszcze przed przyjęciem auta, że klient zostanie obciążony opłatą dodatkowo, jeśli auto będzie w stanie czystości nie do zaakceptowania. I nie jest to żaden wymysł, a wyłącznie dbałość o bezpieczeństwo w miejscu pracy. Może sytuacja jest zupełnie abstrakcyjna, ale co innego jest przewrócić się na chodniku o własne nogi, a co innego przez błoto naniesione przez auto wprowadzone na hale. Jeśli ta historia Was nie przekonuje, to spróbujcie sobie wyobrazić, że odzież ochronna w pracy każdego pracownika jest niezwykle ważna. I nie służy ona do brudzenia się czym popadnie, a wyłącznie pracą. Jednak proszę nie myśleć, że ten brudny samochód jest przedmiotem pracy, bo przedmiotem pracy jest wyłącznie element na aucie, który jest wolny od zanieczyszczeń pochodzących z ulicy. 

Czy każdy serwis podchodzi w ten sposób do tematu czystości?

Pewnie nie każdy, bo i nie w każdym przypadku jest to aż tak istotne. Sądzimy, że w zakładach stricte mechanicznych nie będzie to miało większego znaczenia, podobnie jak na wulkanizacji. Jednak zakład blacharsko-lakierniczy to zupełnie inna para kaloszy. W zakładach, które podnoszą walory estetyczne wymaga się pewnych standardów, które powinny poprawiać stan pojazdu, a nie go pogarszać. 

Czystość pojazdu a czas naprawy?

Korelacja pomiędzy czystością pojazdu a czasem naprawy jest co najmniej tak abstrakcyjna jak lot w kosmos, ale jest w tym pewna logika. Wystarczy wyobrazić sobie zlecenie, które polega na naprawie nadkoli w wiekowym już aucie. Szybki demontaż nadkoli odkrywa korozję, ale również ogromne ilości błota, szlamu oraz wilgoci. Co powinien w tym momencie zrobić zakład? Na pewno to wyczyścić i osuszyć. Zakładając, że naprawa blacharsko-lakiernicza wyjściowo będzie trwała 5 dni, stan czystości miejsca pracy spokojnie może wydłużyć naprawę o 1 dzień. Daje to wydłużenie procesu naprawy o 20%. Przy tak prostej naprawie jest to ogrom czasu, który zakład po prostu marnuje.

Podsumowując: jeśli zamierzamy oddać auto do serwisu blacharsko-lakierniczego, zadbajmy o jego czystość przed oddaniem, ponieważ pozwoli to skrócić czas naprawy, zadbać o bezpieczeństwo pracowników oraz stan Twojego auta. Pamiętaj również, że oddając brudne auto możesz zostać obciążony dodatkowymi opłatami, związanymi z myciem auta.

MLP Serwis

Logo firmy MLP Serwis Warszawa Mory
Płatności elektroniczne możesz zrealizować przez PayPal. pomoc drogowa Warszawa
W MLP Serwis zapłacisz kartą Master Card np. za pomoc drogowa 24h Warszawa
Można płacić kartą VISA w MLP Serwis Warszawa Mory Bezgotówkowa likwidacja szkód warszawa

MLP SERWIS

UL. POZNAŃSKA 4

05-850 MORY

TEL. 534 045 623

 

MLP SERWIS© 2021

Naprawy powypadkowe bemowo zatrudnia najlepszych blacharzy bemowo i lakierników bemowo