Technik łączenia tworzy sztucznych jest kilka, jednak najpopularniejsze są trzy. Pierwsza i najprostsza metoda polega na wykorzystaniu materiału z okolic naprawy i z reguły tego sposobu stosuje się w przypadku małego uszkodzenia lub tworzywa, które nie jest do zlokalizowania po nazwie - dzieje się tak w przypadku części nieoryginalnych. Druga metoda wykorzystywana w spawaniu tworzyw sztucznych to celowe tworzenie rowka roboczego i przygotowania "nowego" miejsca na tworzywo, które podawane jest albo ręcznie albo z podajnika w postaci lasek. Trzecia metoda, choć nowa to jednak ma swoje szerokie zastosowanie szczególnie tam gdzie mamy do czynienia z dużymi połaciami, które pracują np. zderzaki lub błotniki. Mowa tutaj o specjalnych wszywkach, które wtapia się w głąb materiału. Wtopione metalowe druciki nadają sztywności naszemu elementowi. Sztywność w tym przypadku zależna jest od ilości użytych wszywek. Czysto teoretycznie jesteśmy w stanie dzięki tej technice połączyć zderzak, który składa się z dwóch osobnych części. Oczywiście później następują kolejne prace, wykorzystujące pozostałe techniki, tak aby osiągnąć zadowalający efekt wizualny.