Naprawy powypadkowe bemowo zatrudnia najlepszych blacharzy bemowo i lakierników bemowo

MLP SERWIS© 2021

MLP SERWIS

UL. POZNAŃSKA 4

05-850 MORY

TEL. 534 045 623

 

ZOBACZ

Można płacić kartą VISA w MLP Serwis Warszawa Mory Bezgotówkowa likwidacja szkód warszawa
W MLP Serwis zapłacisz kartą Master Card np. za pomoc drogowa 24h Warszawa
Płatności elektroniczne możesz zrealizować przez PayPal. pomoc drogowa Warszawa

JUŻ DZIŚ UMÓW SIĘ NA WIZYTĘ W SERWISIE

Logo firmy MLP Serwis Warszawa Mory

ODSZKODOWANIE Z OC SPRAWCY - 
JAK SKUTECZNIE WALCZYĆ Z UBEZPIECZYCIELEM?
- co zrobić po kolizji drogowej? - jak złożyć zażalenie/reklamacje? -

Czy wiesz, że PRAKTYCZNIE wszystkie odszkodowania z OC sprawcy są skutecznie zaniżane i wykorzystują brak wiedzy sprawcy? Dlaczego tak się dzieje? Jak temu zaradzić? Jakie są procedury? 

CO ZROBIĆ PO KOLIZJI DROGOWEJ ?

Zdarzenie miało miejsce przed chwilą, wszyscy są jeszcze w nerwach, nie do końca wiadomo co robić. 

1. Zachowaj spokój.

2. Jeśli to możliwe zjedz na pobocze lub miejsce bezpieczne.

3. Jeśli nie ma rannych, osoby podróżujące niech siedzą w aucie.

4. Kierujący autem poszkodowanym wstępnie ustala odpowiedzialność za winę.

5. Dokładna dokumentacja fotograficzna - co najmniej 20 zdjęć - w tym uszkodzeń pojazdu sprawcy.

6. Jeśli auto jest nasze, uszkodzenie jest niewielkie i jesteśmy pewni swojego stanowiska - spisujemy oświadczenie na miejscu kolizji drogowej. Takie oświadczenie powinno zawierać: miejsce, datę i godzinę, dane uczestników, dane pojazdów oraz okoliczności.

7. Jeśli mamy wątpliwości w kwestii ustalenia wartości szkody i boimy się, że sprawca "wyprze się" odpowiedzialności - dzwonimy na najbliższą komendę Policji i zgłaszamy kolizję drogową. Wydział Ruchu Drogowego przyjeżdża na miejsce kolizji i formalnie zajmuje się sprawą, wystawiając notatkę, która w 99,9% jest dokumentem niepodważalnym.

8. Jeśli auto jest JEZDNE! - tzn. nie wystają ostre krawędzie, oświetlenie jest sprawne oraz wszystkie inne systemy w aucie działają - można oddalić się z miejsca zdarzenia. W przeciwnym razie należy skorzystać z POMOCY DROGOWEJ, gdyż niepotrzebnie narazimy się na mandat karny. 

Jak wygląda standardowa likwidacja szkody okiem "Kowalskiego":

1. ZGŁOSZENIE SZKODY KOMUNIKACYJNEJ

Pierwszym etapem niezbędnym do osiągniecia odszkodowania jest zgłoszenie szkody. Ten etap jest stosunkowo prosty. Szkodę zgłaszamy telefonicznie lub przez formularz online. Lista wymaganych dokumentów jest krótka i niewymagająca. Najczęściej jest to dowód rejestracyjny pojazdu, dane kierującego, oświadczenie sprawcy lub informacją o interwencji Policji. W odpowiedzi zwrotnej od towarzystwa otrzymujemy informację dot. wynajmu pojazdu zastępczego oraz STAWKI jaka jest akceptowalna przez dane towarzystwo. Podczas zgłoszenia szkody mamy możliwość przekazania pojazdu do zakładu naprawcze współpracującego z towarzystwem lub wyboru opcji kosztorysowej (czyli bez naprawy, samo odszkodowanie)

2. KOSZTORYS NAPRAWY (metoda serwisowa/metoda kosztorysowa)

Aktualnie, co raz więcej szkód komunikacyjnych likwiduje się w trybie online, tzn. poszkodowany wykonuje zdjęcia i na ich podstawie wykonywany jest kosztorys. Jeśli nie decydujemy się na naprawę we wskazanym punkcie otrzymujemy wycenę naprawy metodą kosztorysową. Poszkodowany ma zazwyczaj zbyt mało wiedzy i argumentów by jednoznacznie podważyć zasadność wyceny kosztorysowej.

3. ODPOWIEDZIALNOŚĆ 

Potwierdzenie odpowiedzialności to kluczowy element dla każdej likwidacji szkody. Fakt odpowiedzialności wpływa w dużej mierze na wypłatę świadczenia z tytułu szkody komunikacyjnej. Towarzystwa ubezpieczeniowe zwykle są bardzo opieszali w tych kwestiach, natomiast zgodnie z kc powinni stosowne odszkodowanie wypłacić w przeciągu 30 dni od dnia zgłoszenia szkody. 

4. WYPŁATA ODSZKODOWANIA I KONIEC SPRAWY

Na wypłacie odszkodowania, przygoda "Kowalskiego" ze szkodą komunikacyjną się kończy. Po otrzymaniu pieniędzy albo szukamy alternatywnego rozwiązania albo nie naprawiamy szkody wcale, co przy autach stosunkowo młodych może nie być najlepszym rozwiązaniem przy ew. odsprzedaży za kilka lat. 

 

Kolizja drogowa, szkoda parkingowa, przycierka, stłuczka - takich określeń najczęściej używamy kiedy mieliśmy przygodę drogową z innym uczestnikiem ruchu, w której byliśmy poszkodowanymi. Kolizję mamy za sobą. Czas na jej likwidację, czyli wypłatę odszkodowania lub naprawę wyrządzonej szkody.

Mało kto wie ,że szkoda to pojęcie bardzo szerokie i obejmuje w swojej definicji każdą stratę, którą ponieśliśmy na skutek kolizji drogowej. Do strat możemy zaliczyć: uszkodzenie mienia (w tym pojazdu i innych rzeczy materialnych), naruszenie życia lub zdrowia, utratę dochodu, koszty leczenia, noclegu, transportu, holowania czy wynajęcia pojazdu zastępczego.

Oczywistym jest, że każdy rodzaj strat to zupełnie inna dziedzina, ale my skupimy się na stratach związanych z pojazdem, holowaniem i samochodem zastępczym, czyli tym wszystkim czym zajmujemy się na co dzień. 

Jak uzyskać maksymalne odszkodowanie?

Celem odszkodowania z oc sprawcy jest rekompensata strat, które ponieśliśmy na skutek zdarzenia. Utrata mienia, jego stanu lub wartości jest opisywana za pomocą wartości pieniężnej. I tego należy się trzymać od początku do końca. Głównym działaniem firmy ubezpieczeniowej jest osiągnięcie satysfakcji poszkodowanego (czyli wypłacenie odszkodowania). Celem nadrzędnym natomiast jest jego stosowne pomniejszenie wynikające z wewnętrznych regulacji, popartych przez "wyjęte z kontekstu" przepisy kodeksu cywilnego. Działania te są na tyle skuteczne, że większość poszkodowanych poddaje się na tym etapie, ponieważ nie mają wystarczających narzędzi do walki z tym systemem. Na przykładzie naszego klienta pokażemy jak działają firmy ubezpieczeniowe i jak skutecznie pomniejszają szkodę. Omówimy w tym przykładzie wyłącznie kwestie samej szkody na pojeździe. Nasz klient, Pan Michał - zgłosił szkodę w towarzystwie ubezpieczeniowym. Nie wiedział do końca co chce zrobić z autem, ale na pewno chciał osiągnąć stosowne odszkodowanie. 

Po wizycie rzeczoznawcy otrzymał wycenę kosztorysową, według poniżej fotografii.

Pan Michał zwrócił się do nas o wykonanie kosztorysu serwisowego, to znaczy takiego, który by w pełni odzwierciedlał stawki handlowe na danym rynku, z uwzględnieniem części nowych oryginalnych. 

Przy tak małej szkodzie, kosztorys serwisowy wykonany przez naszą firmę jest blisko 3 razy większy od wyceny kosztorysowej sporządzonej przez towarzystwo ubezpieczeniowej. Główne różnice w obu przypadkach to: stawka za roboczogodzinę, ceną materiału oraz cena użytych części. Każdy poszkodowany ma prawo do ubiegania się o właściwą wartość odszkodowania. A właściwa wartość to taka, która odzwierciedlała będzie FAKTYCZNĄ stratę, którą można naprawić na danym rynku. 

OGLĘDZINY, KOSZTORYS - JAK TO ZROBIĆ?

Jeśli jeszcze jesteś przed wizytą rzeczoznawcy - zaplanuj takie oględziny w naszym serwisie. Ta opcja jest zupełnie DARMOWA. Rzeczoznawca w asyście naszego pracownika wykona rzeczowe oględziny, tak aby nie pominąć żadnego uszkodzonego elementu.

Jeśli już otrzymałeś wycenę kosztorysową lub chcesz zrobić nowy kosztorys: wystarczy, że wyślesz nam ofertę od towarzystwa ubezpieczeniowego lub przyjedziesz do naszego zakładu ze swoim samochodem. Pomożemy Ci wykonać właściwy kosztorys, który jest REALNYM odzwierciedleniem szkody i do którego masz prawo. Koszt wykonania takiego kosztorysu to 200zł brutto. Czas realizacji: 1 dzień roboczy.